Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gotharman's deMOON

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-29 00:39
  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-29 09:38

Jag har varit hemma hos honom och fick då en demo av hans VOTHAR 8 (kika en bit ner på Gotharman's VOTHAR 8). Den lät verkligen galen. De analoga filterna han använder är egendesignade, men de går lite åt MS-20-hållet. Det låter lite enapa om burkarna.

Gotharman själv är en skön snubbe som också är lite härligt halvgalen. Det märks hur han verkligen älskar det han håller på med och det som är lite speciellt med honom är att han har riktigt bra koll på både hård- och mjukvara. Jag minns bl a att han hade en tablet-PC vars enda funktion i princip var som editor till en Yamaha FS-1R.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-05-29 10:48
Ursprungligen av amino:

Det låter lite enapa om burkarna.

Hmm... jag är grymt sugen faktiskt, låter som SIDlåderna lite faktiskt, ska nog köpa en... gillar att den inte är monofon.. det blir så jävla tråkigt i längden ...

  • Medlem
  • 2009-05-29 10:41

Oj, vilken snubbe! Verkar som klart intressanta saker han håller på med.

Intressant!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-05-29 10:56

Har nu paxat en!!

haha!! där fick du för du skrev så amino!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-30 14:00
Ursprungligen av enapa:

Har nu paxat en!!

haha!! där fick du för du skrev så amino!

Beställde du en från TBS då? Då blir det ju väntetid. Han har handbyggda hemma på lager. Visserligen lite dyrare, men det känns liksom lite mer enapa att köpa en handbyggd och få den på direkten.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-05-31 09:27
Ursprungligen av amino:

Visserligen lite dyrare, men det känns liksom lite mer enapa att köpa en handbyggd och få den på direkten.

Har funderat, känns nog mer enapa att köpa 2 seriebyggda faktiskt...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-31 09:41
Ursprungligen av enapa:

Har funderat, känns nog mer enapa att köpa 2 seriebyggda faktiskt...

Hmm...tycker du? Jag tycker det känns väldigt tvåapa...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-05-31 10:48

Lyssna bara på NewDemoons1 och den lät väldigt mycket, hej och hå här kommer klock tillverkaren Casio år 1987 och ska göra något som har hissat mellanregister.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-15 16:08

Enapa...hoppas du inte betalade något till TBS. Det kommer nämligen inte att bli några deMoon därifrån.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-05-29 11:01

Fan, det är nått speciellt med små lcdskärmar å få rattar....

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-05-29 11:05

Ja det är det!! Och den ser onekligen ball ut!!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-29 11:30

Han hade inte så många små burkar när jag var där. Han beskrev hur VOTHAR 8 såg ut inuti men det var en prototyp. Jag fundera på vad hans plan egentligen var...en ny racksynth från en skum tillverkare för 20-30 kkr och som dessutom var fullproppad med kretskort och kablar huller om buller kändes inte som någon försäljningssuccé.

Det han har gjort nu när han lånat tekniken från den och stoppat det i små prisvärda burkar tror jag däremot är helt rätt väg att gå.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-29 11:28

Bra sugen! Men såg en grej i manualen, Cutoff och resonans är ej på samma page, lite surt att inte kunna ratta dem samtidigt måste jag säga....

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-29 11:30
Ursprungligen av theVOID:

Bra sugen! Men såg en grej i manualen, Cutoff och resonans är ej på samma page, lite surt att inte kunna ratta dem samtidigt måste jag säga....

Jag har inte läst manualen, men kan man inte styra allt med MIDI CC och i så fall själv mappa upp det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-29 13:15

Jo man kan säkert fixa det och jag har ju en kontroller, men lite surt ändå.
Men den verkar ju grymt cool i övrigt.
Kollade med honom ang levtid: 6-8 veckor på den serietillverkade varianten.
Man får ju grymt mycket för pengarna!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-05-30 14:15

Mailade TBS ja... får klura om det är värt med handgjord, blev ju dubbla priset nästan om man ville ha input...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-31 00:38

Jag har snackat lite med honom och skillnaderna mellan dem han bygger själv och de från TBS är att förutom den analoga ingången kan det tillkomma någon annan expansionsgrej men det är inte säkert ännu. De serietillverkade har han mindre möjlighet att påverka.

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-05-31 07:28

Fanns ju en storebror oxå... riktigt cool grej... den lilla, evilmachine!!

  • Medlem
  • 2009-07-10 15:40

Verkar även finnas att köpa från High End Tentacles

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-08-13 10:30

Shit! älskar interfacet på den, känns helt rätt!! (obs ej ironi) ..

Verkar som det dratt iväg lite i pris.. får klura på det, gillar den asmkt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-13 11:50

Tycker mest det är intressant att se hur långt man kan pressa ett hårdvarusynt innan den blir smärtsamt liten. Cutoff och resonans ligger tydligen på olika menyer tex.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-08-13 11:57

iofs så tycker jag ofta att man blir mer inspirerad att göra ljud i menyer än på analogsyntar, blir lite tråkigt när man ser allt liksom blir som att arra i cubase tycker jag, nu har jag iofs inte provat demoon men verkar sjukt spännade synt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-14 06:54

"kan det tillkomma någon annan expansionsgrej"

Pincetter, skruvmejslar, halväten macka?

1
Bevaka tråden