Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail i Windows?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet om jag kan lägga in Mail i min nyinköpta netbook med Windows XP.
Tänkte att jag i så fall skulle dra lämpliga filer till ett usb-minne o sen in i pc:n. På så sätt skulle jag kunna ha mina mejl med mig. Jag gillar dessutom Mail mycket bättre än alla konstiga mejlprogram i windowsmiljön.
Säg att det går o säg mig vilka filer jag måste exportera.
Tacksam för svar

Tyvärr, Mac-program kan inte köras i Windows.

Det finns ett liknande program som heter GNUmail som kanske går att köra i Windows. Jag är inte helt säker på hur bra GNUstep fungerar på Windows, men åtminstone under Linux och Mac OS X går det bra.

Synd att inte mejl gick men tack för kloka svar. Får väl bli det där hemska Outlook då....

Kör Thunderbird, det är ganska likt mail, och gratis.

/M

Jag tycker du gör lite mkt saker i onödan.

Släpa mail in på minnepinnar för att läsa senare och ha med sig?

Varför inte skaffa en 3G-pinne med bra avtal för dataöverföringen.
Då har du ju en bra surflåda och mail-läsare.
Ställer du sedan in att mailboxen skall vara av typen IMAP så kan du använda SAMMA mailadress på både din lilla netbook och dina andra datorer.
Slut på allt det hemska "det mailet finns på den andra datorn".

Mail-klienter (mailprogrammet i din dator) finns det ju dusintals av.
Prova gå in på t ex Versiontracker, se till att du är i "Windows-avdelningen" och sök lite.

Förr använde jag en mail-klient som hette "Eudora", undrar om den finns kvar?

Själv kör jag med IMAP-lösningen och har en iPhone som komplement.
Då är mailet löst, kan surfa var som helst, maila var som helst. Har kartor med mig, en bra telefon, tittar på mina bilder, SMS:ar. Små bra program finns i mängder som löser vardagsproblemen; Var finns närmsta bankomat? etc

teknik är KUL!

Goflorp;
Kanske uttryckte mig slarvigt. Ville bara föra över själva Mail-programmet via pinnen. Jag har just skaffat mobilt bredband från samma leverantör som levererar det fasta så det där med att kunna läsa posten på flera ställen förstår jag. Får väl kolla runt lite som du säger annars får väl Outlook duga, det är ju inte hela världen.
Husaby;
Ska kolla Thunderbird, tack för tipset.

Mac OS X och WIndows är två olika operativsystem. Program som är gjorda för Mac OS X fungerar inte under Windows och vice versa. Man kan säga att det är helt olika språk, och snackar man Mac på Windows så går det inte och Windows kan inte snacka Mac.

En bra och gratis e-postklient för Windows är Pegasus Mail.
http://www.pmail.com/

Du har ju Apples molnettjänster med MobileMe i och för sig.

Apple - MobileMe - Funktioner - MobileMe p din PC

Senast redigerat 2009-06-07 15:24
1
Bevaka tråden