Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nybörjarfrågor Netgear Readynas Duo

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis köpt en Netgear Readynas Duo. Ville ha en nas-server igång som kan streama musik och film och som inte drar lika mycket ström som att ha datorn igång dygnet runt. Ville också kunna komma åt allt även när jag är borta eller på jobbet.

Är nöjd som tusan men förstår inte hur jag ska kunna komma åt den utanför mitt nätverk hemma? Har läst manualen och försökt söka på readynas.com, men fattar inte. Måste öppna en port i min Airport Extreme också och det har jag heller aldrig gjort förut.

Finns det någon smart och trevlig människa där ute som använder en Readynas och som kan förklara det här med remote access och portar och hur man gör? Alla tips och tricks är välkomna!
/zoni

• Medlem
  • Älvdalen
  • 2009-07-06 09:14

Har en Netgear ReadyNAS Duo jag med fast med en ZyXEL G-2000 router. Lär ju vara ungefär lika med att öppna portar för olika tjänster/finesser. Ska du komma åt den via FTP lär du öppna upp port 21 och peka den på den IP-adress som NASen har. Jag slog på uPNP på min router vilket underlättar med. Lika så om du ska ha webservern uppe. Öppna port 80 på samma sätt som för ftpn men du lär skapa en ny Share och bocka i tjänsten HTTP då med. Innan du öppnar och styr om portarna i din router så testa lokalt först.

1
Bevaka tråden