Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DSLR Remote - styr din Canon med iPhone

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ni en nyare Canons systemkamera och iPhone är ju detta program ett måste:

http://www.ononesoftware.com/detail.php?prodLine_id=38

Med min 5D MkII får jag Live View i min iPhone, ascoolt! Saknar dock möjlighet att kunna ställa in fokus från telefonen och att kunna zooma i LiveView som man kan direkt på kameran...

Zooma kan du göra - knip eller dra ut, precis som alla andra Apps. Dock suger det at det inte går att ställa in fokusen.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-21 15:28
Ursprungligen av CyberPet:

Zooma kan du göra - knip eller dra ut, precis som alla andra Apps. Dock suger det at det inte går att ställa in fokusen.

Men man zoomar inte kamerans optik, Det är bara bilden på iPhonen som zoomas.
Det är ju inte motordriven zoom på Canons gluggar.

Ursprungligen av CyberPet:

Zooma kan du göra - knip eller dra ut, precis som alla andra Apps. Dock suger det at det inte går att ställa in fokusen.

Hmmm, jag får inte det att fungera, och det är precis det jag eftersöker för att kolla fokus. Är det olika från kamera till kamera? Vad har du för kamera?

Nej, det är sant. Men det kan du väl inte med Live View och EOS Utility heller? Så vitt jag vet så kan inte EOS Utility zooma objektivet i alla fall. I EOS Utility kan du "zooma" till 100% för att se om bilden är skarp... på samma sätt som du kan göra i DSLR Remote, men du kan inte styra objektivet.

När man kan köra direkt till iPhone från kamera - utan mellanstation i form av dator - DÅ börjar det likna något.

Funkar bra för mig, även om det tar några minuter att rigga. Fotar ibland i trånga utrymmen, typ badrum, då man vill backa kameran maximalt mot väggen så att man inte får in huvudet bakom kameran, då är denna App klart användbar. Det vore dock klart enklare om man slapp MacBook:en som mellanled (server).

1
Bevaka tråden