Mitt problem är inte som ert men slänger in den här ändå. Jag har en La Cie extern hårddisk som verken dyker upp på skriv bordet, skivverktyg eller i Data Rescue II. Men när jag går in på ¨om den här datorn¨ och klickar på mer info och sedan firewire så ligger något där som heter okänd enhet, men det finns ingen information om enheten. Jag har startat om både hårddisken och datorn utan resultat. Hårddisken börjar arbete en stund sen så verkar den lägga av och blir helt tyst, lampan på hårddisken lyser som vanligt. min fråga är ifall någon vet hur jag ska få fram hårddisken i Data Rescue II eller i skivverktyg. jag vill spara över en del saker från den innan jag slänger den åt H*****e. Det borde väl gå att tvinga hårddisken att få kontakt med datorn.
Ps. har både testat med usb2 och firewire kabel.
Tacksam för snabbt svar.
Starta en egen tråd om du "är tacksam för snabbt svar", så det blir läst.
(jag ber moderator flytta)
Du KAN ha ngt av följande (bara svamlar löst här);
Värdelösa chip i lådan; prova med annat kabinett
Fel på Kablar; men du har ju provat BÅDE uSB och FW
Du kan ha taskig ström/svajjig lina på USB'n, prova koppla ur annat och
kör direkt till dator, ej via hubbar etc.
Disken kan vara skadad i elektroniken, det kan vara glapp i kontakter mellan disk/kabinett (Skruva av locket, rucka på grejorna)
Disken kan var pajj i strukturen; Klarar inte Datarescue2 av det hela är det nog rätt kört.
Du kan lämna disken till t ex Mac-data som läser diskar med saftiga fel - de tar dock hyfsat bra betalt....