Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knas efter firmware till MBP och QuickTime uppdatering!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-04 17:01

Jag upplever en hel del problem med min MBP 2,4 mgz (2007) efter att ha uppdaterat firmware samt att samtidigt uppdaterat QT.

Blinkande skärm, kernel panic, datorn fastnat efter att skärmsläckaren aktiverats. Jag tycker mig sätta dessa problem i samband med mina uppdateringar.

Hur kan jag utesluta hårdvarufel?

Jag har "flashat pram", kört skivverktyg och reparerat behörigheter. Men dessa åtgärdas inte eftersom att nästa gång jag kontrollerar behörigheterna så finns dessa kvar. Som ni ser så är QT representerat i fel som skivverktyget hittar.

Hum, vad säger ni experter? Tips och har någon annan samma problem?

mvh Hey!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-07 10:41

Jag har (mer eller mindre) samma problem. Min MacBook blir djupt medvetslös när den går i vila och kräver tvångsavstängning och omstart. Felrapporten noterar kernel panic. När jag reparerar skivbehörigheter så får jag ett stort antal fel som sedan återkommer, bl.a gällande QuickTime och iTunes.

Verkar vara en epidemi! Vilka botmedel kan vara värt att prova i denna krisens stund?

Tillägg: Jag har kört de senaste uppdateringarna och hos mig verkar felet ha uppstått efter uppdateringarna kopplade till iLife. Någon Firmware uppdatering behövs inte till MacBook.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-07 15:20

Efter att jag avinstallerade Perian så tycks problemet vara borta!

1
Bevaka tråden