Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hämta tillbaka backup från time machine?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppland
  • 2009-06-04 17:28

Ohoj 99proffs, jag har köpt en svindyr SSD disk som ska in i macbooken. Frågan är, kan jag installera 10.5 på den och sedan applicera den time machine backup jag har från mitt tidigare system?

Jag har dubbla diskar och ingen dvd i macbooken så jag installerar från en stationär mac innan jag installerar hårddisken.

Kan man lägga time machine material från en gammal leopard installation på en helt ny installation är väl min fråga egentligen.

Säkert någon som fattar vad jag svamlar om

Känns som en onödig omväg att installera och sedan hämta en gammal back-up.

När jag böt (bytte?) disk i min MBP stoppade jag in den nya i ett externt case, klonade hela hårddisken till den nya, stängde av, och böt plats på diskarna. På så vis fick jag med alla filer, program etc. När jag verifierat att det funkade kopplade jag upp mot time machine och körde en back-up. Den tog längre tid än vanligt, men sedan dess har allt tickat på som en klocka. Den gamla HDn stoppade jag in i det externa caset, formaterade och vips har jag en extra disk.

Vill minnas att jag använde
http://www.bombich.com/software/ccc.html
för att genonföra kloningen.

Mvh,

Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-06 00:00

När du har startat installationen så kan du från menyn välja att göra en Restore från Time Machine. Då installeras system och allt annat på den nya disken.

Janne

1
Bevaka tråden