Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför tar synkroniseringen evigheter?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-06 10:39

Hej,

Ville bara få utlopp för min frustration. Tänkte jag skulle lägga över lite musik såhär på morgonkvisten. snabbt och enkelt var det tänkt eftersom jag ska ge mig ut på en resa idag. Men FAAAAAAAN vad synkroniserings förförandet är inrutat och värdelöst.

Varför ska den synka program, när jag säger att den inte ska det ? Vilken jävla dynga rent ut sagt. Nu har det tagit mer än 30 minuter utan att ngt händer. Så jävla värdelöst!

Jag har haft precis samma problem med min iTouch. Någon mer som skulle kunna kasta ut skiten genom fönstret? Jag är jävligt nära att göra det.

Någon som har ett snabbt och konkret botemedel ?

Ja, sluta bocka för så in i bonken med grejer som skall synkas.
Film är ju en typisk sådan sak som tar evigheter att får över.

Själv brukar jag trycka på Sync innan jag går ifrån datorn för kvällen, då spelar det ingen roll hur lång tid det tar.

Se till att du har iPhonen rakt in i maskinen och inte via tangentbordet t ex.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-06 10:52

Du menar alltså att det går betydligt sämre om den är kopplad via tangentbordets usb. Bra tanke, men ska det verkligen spela ngn roll i en robust maskin såsom iMac... ?

Hur som helst kan det kanske bero på att iTunes behöver uppdateras. Vill minnas att det var ngt i den stil med det förr gången. Kanske kan det vara så att det även är så att det krånglar just med att synka ett inköp av just Beatmaker (som jag för övrigt vill ha med mig på tåget). Nu blir det inte så för skiten funkar ju inte. Det får helt enkelt bli ngt hjärndött spel istället.

Och kanske låter jag tåget köra över skiten!

Tangentbordet har ju bara usb 1, så ja det lär göra skillnad

Ursprungligen av Anders Båth:

Tangentbordet har ju bara usb 1, så ja det lär göra skillnad

Ursprungligen av LCR:

Egentigen är det lite konstigt att Apple inte tagit tilvara på detta och gjort
tangentbordet till en riktig USB 2 hub...

Det nya tangentbordet i aluminium har USB 2.

Det var det jag menade

Egentigen är det lite konstigt att Apple inte tagit tilvara på detta och gjort
tangentbordet till en riktig USB 2 hub...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-06 17:25

Ok, då ska jag se till att prova det i fortsättningen. Tack för svaren. Nu är mitt sinne lite lugnare....

Ett tips är faktiskt det här med att synka redan på kvällen.
Efter ett litet tag är man van vid det och kan ha en grej mindre att stressa med på morgonen.

Jag brukar klicka på "Uppdatera Podcaster", när de är nedladdade så är det sista jag gör att pilla på synca...

Jag fick problem med laddning när jag anslöt till tangentbordet (lätt komma åt ungefär).
Kom upp på morgonen, tog loss den och fick inom en kvart veta att det var "Mindre än 20% Batteri kvar"... DÅ vill man hiva ut skiten från 7:e våningen...lovar

(Om du söker på "kasta från Balkongen" så finner du att jag kastat ut lite dammsugare osv....)

• Medlem
  • Täby
  • 2009-06-09 10:12

Rensade upp lite OT inlägg och förtydligade rubriken.
/Mod

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-09 10:38

Tyckte rubriken var rätt tilltalande som den var

1
Bevaka tråden