Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utökade trådlöst nätverk

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lomma
  • 2009-06-07 19:56

Hur många utökade trådlöst nätverk kan man ha?

Vill ha två olika accesspunkter som kopplar sig till min huvud router AP Extreme. Jag kan bara utöka med en. Nästa jag försöker utöka utöka mot huvud nätet så får jag svar att "Det markerade nätverket inte kan utökas".

/Fredrik

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-06-07 20:08

Och detta händer trots att du följer Apples manual?

• Medlem
  • Hjo
  • 2009-06-07 22:36
Ursprungligen av mjefr0:

Hur många utökade trådlöst nätverk kan man ha?

Vill ha två olika accesspunkter som kopplar sig till min huvud router AP Extreme. Jag kan bara utöka med en. Nästa jag försöker utöka utöka mot huvud nätet så får jag svar att "Det markerade nätverket inte kan utökas".

/Fredrik

Har du redan kryssat i denna om det hjälper?

• Medlem
  • Lomma
  • 2009-06-07 23:52

Japp jag kan ju utöka det trådlösa nätverket, men bara mot min express inte min extreme eller vise verse (jag har två extreme)

dvs jag vill att en av mina extreme och min express skall vara utökade. mot min nyinköpta AP Extreme

Jag har markerat "Tillåt att det här nätverket utökas"

mvh

/Fredrik

• Medlem
  • Lomma
  • 2009-06-08 16:29

jag menar att både min Extreme och min express skall vara utökade mot min nyinköpta extreme.

• Medlem
  • Lomma
  • 2009-06-08 16:45

konfig.

Så här ser min konfig ut, får dock inte upp min Express om jag inte ansluter via kabel, kan dock ej välja att ansluta till utökat nätverk enligt tidigare inlägg.

• Medlem
  • Lomma
  • 2009-06-25 19:59

Nu fungerar det efter uppdatering till 7.4.2. Det var inte skit bakom spakarna.

http://support.apple.com/downloads/Time_Capsule_and_AirPort_Base_Station_Firmware_Update_7_4_2

Första punkten på listan

/Fredrik

1
Bevaka tråden