Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"vänsterklick" borta på mighty mouse

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, min mor råkade ställa in att högerklick ska vara primärt klick. Men hon har en mighty mouse och kan nu inte klicka alls. Hur hon än gör så lyckas hon inte komma in till systeminställningarna för att ställa in vänsterklick som primärt. Funkar inte att klicka fram till höger på musen, inte heller att hålla ner ctrl och samtidigt klicka.

Jag gjorde samma sak hemma på min dator, och enda sättet var att koppla in en annan mus med högerknapp. Finns det nåt sätt för henne att återställa utan att skaffa ny mus?

• Medlem
  • Munkedal
  • 2009-06-08 17:11

Prova att använda tangentbordet för att komma in i "Systeminställningar" genom att tycka på ctrl + F2 på tangentbordet. Äppelmenyn markeras blå. Använd piltangenterna för att komma ner till "Systeminställningar" Tryck enter. I "Systeminställningar" tabba till "Tangentbord och mus" för mig fungerar det inte med enter här utan måste använda mellanslag. I "Tangentbord och mus" tabba till knappen du vill ändra, välj med piltangenterna, tryck enter. Använd musen som vanligt.

Det gick inte att tabba till knappen jag vill ändra. Markören är fast i "sök"-rutan.

1
Bevaka tråden