Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krångel med att lägga till skrivare

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-06-08 17:19

Skulle lägga till en (nätverks)skrivare idag och då dyker det upp en ruta som kräver anv.namn och lösenord från "lpadmin" (se skärmdump). Har aldrig råkat ut för detta innan när jag ska lägga till skrivare. Har ingen aning om vad "lpadmin" kommer ifrån.
Någon som har koll vad som kan ha hänt och hur jag löser detta?

/Ronny

Jag har exakt samma problem! Det uppstod med ny MacBookPro och helt nytt (och uppdaterat) system. Jag misstänkte dock att det uppstod när jag försökte föra över gamla användarinställningar från gamla datorn och den kraschade mitt i.

-> någon som har något tips? Jag klarar mig inte utan skrivare...

Har ni provat med ert admin-lösenord för datorn?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-06-16 00:29
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har ni provat med ert admin-lösenord för datorn?

Men dom ska väl inte ens få frågan? Som ju egenfirma helt riktigt påpekar. Jag får aldrig den frågan när jag lägger till nätverksskrivare.

Ja, självklart. Det känns mer som att "lpadmin" här är något som ligger i Unix-kärnan och som vi Mac-användare aldrig behöver fundera över. Då tror jag att "lpadmin" ≠ user/admin.

Faktum är att jag hittade ett work-around (inte en lösning) igår kväll. Om jag klickar på "ok" utan att fylla i något och sen på "ok" i felmeddelandet och fortsätter göra detta 3-4 gånger så avbryter den, men det lustiga är att den la till skrivaren ändå. Helt klart buggigt. Känns inte så stabilt, om jag tex vill ändra något i skrivarinställningarna, så jag vill fortfarande ha en lösning - alla förslag välkomna.

1
Bevaka tråden