Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för nya iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 983 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-07-30 16:16
Ursprungligen av Adrian B:

Här i Umeå öppnar båda Teliabutikerna som vanligt 10.00 (till skillnad från storstäderna där det går att få frukost och köpa iPhone 3GS redan 07.00).

Precis som i Stockholm då. Alla Telia butiker här öppnar 10.00.

Klippt från Telias mail som jag fick nyss:

Imorgon är den äntligen här!
Redan från 00.01 kan du beställa iPhone 3GS på telia.se
- med valfritt abonnemang.

Den finns förstås även i våra butiker.
För morgonpigga bjuder vi på frukost från 07.00 i följande butiker:
Telias butik Kungsgatan i Stockholm, Kungsportsplatsen i Göteborg,
Södra Förstadsgatan och Mobilia i Malmö

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-30 16:20

Någon som hört något liknande om Telenors butiker? Nån frukost eller speciellt öppettider?

  • Medlem
  • 2009-07-30 16:21
Ursprungligen av sebsongs:

Någon som hört något liknande om Telenors butiker? Nån frukost eller speciellt öppettider?

eller om tres butiker? vore fint att höra vilka alternativ som finns för den som ännu ej bestämt sig för operatör ^^

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-30 17:02

Å sen kan man jämföra frukostmenyerna och välja den butik som har bäst.
Utifrån det så blir det sedan den leverantör det blir

Yes!!

Haha, så kom man på att man har tre månaders uppsägningtid hos Tele2, orka vänta tre månader till. Jag köper en upplåst från Italien istället!

  • Medlem
  • 2009-07-30 17:14
Ursprungligen av PeeMaN:

Haha, så kom man på att man har tre månaders uppsägningtid hos Tele2, orka vänta tre månader till. Jag köper en upplåst från Italien istället!

Du maste inte vanta 3 manader, du kan avsluta det nu och bara betala de 3 resterande manadsavgifterna. tele2 brunkar ha ganska laga manadsavgifter, sa det borde inte bli sa mycket pengar.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-07-30 17:41
Ursprungligen av PeeMaN:

Haha, så kom man på att man har tre månaders uppsägningtid hos Tele2, orka vänta tre månader till. Jag köper en upplåst från Italien istället!

Om du inte har någon bindningstid kvar så kommer du automatiskt få en slutfaktura om du porterar nummret..
Det var iaf vad Tele2 sa till mig..

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-07-30 17:15

Såg att de har gått ut med mer uppgifter om pris till abb till både 3G och 3G S på Telias blogg

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-07-30 17:25

Finns det nåt av dessa abonnemang från telia som man får ringa/sms/mms/surfa för hela kostnaden på? Står inget om det på deras blogg.

Ursprungligen av torva:

Finns det nåt av dessa abonnemang från telia som man får ringa/sms/mms/surfa för hela kostnaden på? Står inget om det på deras blogg.

Nej! Det finns inte det.

Ok så här ligger det till
Jag beställde en via nätet samma dag förhandsboka jag via Telia!
Enligt rykten och en pålitlig källa gjorde att jag kände att det här kommer inte ge mig en iPhone den 31 Juli... så jag begav mig till min lokala Telia butik idag i Borås och tänkte lägga undan en även där..
Det fanns kvar men inte 32GB svart... jag bad på mina knän så dem kollade lagersaldo runtom en 15-20 mils radie och närmast fanns 1st kvar i GBG... som de höll till mig!
Slänger mig i bilen och åker dit, så nu har jag en förköpt iPhone 32GB som är bara att hämta ut närsomhelst imorgon.

MEN.
På vägen hem ringer jag Telia kundtjänst "igen" dessa telefoner som skickats från Cyberspace som man inte har fått ett enda upplysning om innan, vare sig om de fått in underskrift eller om när de kommer skickas.. men nu när jag skulle säga upp och stoppa den ja jävlar då blev jag kopplad och fick helt all info jag letat efter i ca 2-3 veckors tid!

Den är tydligen redan skickad och jag har den imorgon

Ja vad fan säger man!
Nu har jag 2 iPhone 3GS 32GB men jag kommer låta den gå tillbaka, dock 25 mil helt i onödan om bara Felia kunde kläckt ur sig detta under alla andra 500 ggr man ringt.
Uppdaterat mina sidor el liknande nejdå!

Så vad jag vet är att ni som bor och har tänkt köpa iPhone 3GS 32GB i Borås... STÅ INTE I KÖ! för de är redan slutsålda... enstaka 16GB finns.

Telia på Avenyn har 32GB kvar om de inte hunnit sälja alla nu också.

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-07-30 17:35
Ursprungligen av @ndreas:

Ok så här ligger det till
Jag beställde en via nätet samma dag förhandsboka jag via Telia!
Enligt rykten och en pålitlig källa gjorde att jag kände att det här kommer inte ge mig en iPhone den 31 Juli... så jag begav mig till min lokala Telia butik idag i Borås och tänkte lägga undan en även där..
Det fanns kvar men inte 32GB svart... jag bad på mina knän så dem kollade lagersaldo runtom en 15-20 mils radie och närmast fanns 1st kvar i GBG... som de höll till mig!
Slänger mig i bilen och åker dit, så nu har jag en förköpt iPhone 32GB som är bara att hämta ut närsomhelst imorgon.

MEN.
På vägen hem ringer jag Telia kundtjänst "igen" dessa telefoner som skickats från Cyberspace som man inte har fått ett enda upplysning om innan, vare sig om de fått in underskrift eller om när de kommer skickas.. men nu när jag skulle säga upp och stoppa den ja jävlar då blev jag kopplad och fick helt all info jag letat efter i ca 2-3 veckors tid!

Den är tydligen redan skickad och jag har den imorgon

Ja vad fan säger man!
Nu har jag 2 iPhone 3GS 32GB men jag kommer låta den gå tillbaka, dock 25 mil helt i onödan om bara Felia kunde kläckt ur sig detta under alla andra 500 ggr man ringt.
Uppdaterat mina sidor el liknande nejdå!

Så vad jag vet är att ni som bor och har tänkt köpa iPhone 3GS 32GB i Borås... STÅ INTE I KÖ! för de är redan slutsålda... enstaka 16GB finns.

Telia på Avenyn har 32GB kvar om de inte hunnit sälja alla nu också.

Hur kan dom vara det? Dom måste väl ändå få in mer mobiler som dom kommer sälja imorgon i affärerna? Låter osannolikt att dom har lovat bort hela deras sortiment dagen innan dom börjar sälja..

Ursprungligen av torva:

Hur kan dom vara det? Dom måste väl ändå få in mer mobiler som dom kommer sälja imorgon i affärerna? Låter osannolikt att dom har lovat bort hela deras sortiment dagen innan dom börjar sälja..

Jag frågade om de hade några kvar tills i morgon för alla som köar! Innan jag körde massa onödiga mil..
Nej var svaret... jag sa hoppas ni skriver en skylt då, onödigt att folk skall köa för ngt som ändå inte finns, hon sa att 3GS 32GB är den som kunder har köpt.
I.o.m att man kan förköpa dessa i butik så behöver de inte lägga undan telefoner för andra Abb! Utan tar de slut så är de slut liksom, hade varit bättre om det endast var internetorder man kunde förboka!

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-07-30 17:48
Ursprungligen av @ndreas:

Jag frågade om de hade några kvar tills i morgon för alla som köar! Innan jag körde massa onödiga mil..
Nej var svaret... jag sa hoppas ni skriver en skylt då, onödigt att folk skall köa för ngt som ändå inte finns, hon sa att 3GS 32GB är den som kunder har köpt.
I.o.m att man kan förköpa dessa i butik så behöver de inte lägga undan telefoner för andra Abb! Utan tar de slut så är de slut liksom, hade varit bättre om det endast var internetorder man kunde förboka!

Hoppas värkligen inte det gäller andra ställen i stan.. Måste få tag i en imorgon!

Ursprungligen av torva:

Hoppas värkligen inte det gäller andra ställen i stan.. Måste få tag i en imorgon!

Då vet du nu i alla fall vart du inte ska köa
Telia slår upp portarna kl 7 imorgon i all fall på avenyn i Gbg

Ursprungligen av @ndreas:

Jag frågade om de hade några kvar tills i morgon för alla som köar! Innan jag körde massa onödiga mil..
Nej var svaret... jag sa hoppas ni skriver en skylt då, onödigt att folk skall köa för ngt som ändå inte finns, hon sa att 3GS 32GB är den som kunder har köpt.
I.o.m att man kan förköpa dessa i butik så behöver de inte lägga undan telefoner för andra Abb! Utan tar de slut så är de slut liksom, hade varit bättre om det endast var internetorder man kunde förboka!

Det där går att tolka på två sätt.. En tolkning kan vara den att det kommer inte finnas tillräckligt med telefoner för alla som köar men det kommer att finnas telefoner. Så vitt som jag har förstått det hela så har butikerna endast kunna lägga undan en viss andel av telefonerna för lokala förhandsbokningar men inte alla. Så butikerna kommer att ha telefoner men inte så att det täcker hela behovet.

Om de har sålt ut alla som de har... då har de inte gjort som andra butiker har beskrivit att de ska ha gjort

De har, men inte 32GB så som jag uppfattade det.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-07-30 17:46

Det är ju skumt att man kan förhandsboka en i butikerna också. Borde ju egentligen vara exklusivt för internetbutiken.

De har sagt till mig att 70% av telefonerna de fått fick förköpas, men oberoende av modell varför 32GB har rykt nästa totalt, och det finns fler vita kvar än svarta.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2009-07-30 19:27

Nån som e haj på excel som råkar ha slängt ihop ett ark med uträkningar på vilket abb som kostar vad?

Menar, så att det bara e å fylla i hur mkt man ringer, smsar osv så får man fram det bästa alternativet personligen..

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-07-30 23:39
Ursprungligen av baeck:

Nån som e haj på excel som råkar ha slängt ihop ett ark med uträkningar på vilket abb som kostar vad?

Menar, så att det bara e å fylla i hur mkt man ringer, smsar osv så får man fram det bästa alternativet personligen..

Håll utkik efter denna:
iPhone abonnemang och priser - Betala mindre

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2009-07-31 08:54
Ursprungligen av Jetwash:

Ja, om dom håller vad dom lovar så måste dom öppna sidan under dagen

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-30 23:31

Jag är haj på excel, men orkar tusan inte ploppa in all data

Jag blir ju tjyving heltokig på sånt här! När tre´s hemsida går ut: Förhandsbeställ din iPhone innan den 28/7 och få den på Fredag! Vilket jag gjorde via telefon, jag frågade tjejen på kundservice om jag verkligen får den på fredag, jaja sa hon.. och jag frågade ca 50 ggr till om de verkligen stämde. Men nu när man kollar med dom kan man varken få ett kolli-id eller ngt leveransdatum. Dåligt! Skriver man något sånt måste man väl stå för de?

Gaaalen!

Det är så att det har förekommit en del missledande inlägg i stil med att det kommer inte att komma några telefoner alls, att de som har förbokat på Telia kommer att få sina vecka 34... Det kan förklara varför vi är en aning skeptiska

nä, nu skiter jag i det här! Hoppas på att vakna upp av en sms-avisering imorgon istället! De är ju de vi på vischan har att förlita oss på!

Lägger mig och sover.

Känner att om jag skriver mer så önskar jag snart neutronbomber och sånt...

Vi syns i GBG när solen går opp....

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-07-31 06:54

Ingen avisering här än Hoppas Hoppas!! Nån som fått besked?

Ursprungligen av Pascoe:

Ingen avisering här än Hoppas Hoppas!! Nån som fått besked?

Fick SMS avisering precis!

Bevaka tråden