Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för nya iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 983 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-15 01:50

Jag undrar, kan jag bara gå ner till en Telia butik och lägga en beställning på en iPhone?
Fixa abonnemanget och allt sånt men inte få med en iphone hem?

Jag tror de helst ser att du ordnar med ditt abonnemang när du hämtar telefonen, om de inte skulle ha en inne..

Telia Visby har iPhone 3Gs i lager just nu tydligen! Kanske finns fler som har "överskott" på dem just nu då

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-15 23:30

Skulle beställt från Telia, men dem hade inte alternativert Refill till obunden person.

Så det blev en 16GB vit hos Tre.

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2009-08-20 11:59

Hej på er alla!
Har nya 3gs via telenor. Jag måste stänga ned wi-fi innan jag kan skicka mms...
Detta är otroligt störande, kan man inte ställa in att mms ska gå via 3g-nätet?
Någon med liknande erfarenhet med telenor?
Mycket frågor här...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-20 15:54
Ursprungligen av joste:

Hej på er alla!
Har nya 3gs via telenor. Jag måste stänga ned wi-fi innan jag kan skicka mms...
Detta är otroligt störande, kan man inte ställa in att mms ska gå via 3g-nätet?
Någon med liknande erfarenhet med telenor?
Mycket frågor här...

MMS går via 3G om du har täckning där. Att du måste slå av WiFi verkar inte klokt.... det gör inte jag.
Jag har ingen lösning till dej annat än att Återställa den och prova utan att köra tillbaka backupen först. Funkar det då kan du testa med att ta tillbaka backupen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-21 21:08

Ni som nu haft telefonen, hur är erfarenheten gällande batteriet? Min tappar batteri i rasande fart och et oroar mig. Framför allt märks det när man slår på skärmen... på bara någon minut tappar den 2-3 procent. Plockade telefonen fulladdad för tre timmar sedan och en har redan tappat 30 %. Och då bör det tilläggas att jag stängs av 3g och Push. Försöker googla men alla ger olika uppgifter. En skriver att han är besviken men då håller hans batteri i över 3 dagar.

Nja, den räcker väl hela dagen utan problem tycker jag, men det är ju helt beroende på ur mycket man pillar på telefonen, vad som är påslaget (Platstjänster, WiFi, BT mm). Men jag får ladda varje natt iaf, men det fick jag med min Xperia också så det är väl inga direkt problem tycker jag :). Men om jag inte använder telefonen på 3 timmar så har jag inte tappat 30% iaf det vet jag säkert

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-21 21:19
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Nja, den räcker väl hela dagen utan problem tycker jag, men det är ju helt beroende på ur mycket man pillar på telefonen, vad som är påslaget (Platstjänster, WiFi, BT mm). Men jag får ladda varje natt iaf, men det fick jag med min Xperia också så det är väl inga direkt problem tycker jag :). Men om jag inte använder telefonen på 3 timmar så har jag inte tappat 30% iaf det vet jag säkert

Blir osäker nu, jag kör min telefon med engelska menyer och under General finns ju undermenyn Usage. Visar den återstående tid? 5 hours and 5 (standby) minutes since last charge... och då på 68%.:">

Jag kan bara instämma med Christoffer Larsson, det är upp till hur mycket man använder den. Jag upplever att jag måste ladda min 3GS nästan varje kväll, vilket jag inte upplevde med min 2G. Men å andra sidan så använder jag telefonen mycket mer till allt möjligt (speciellt som jag skaffat avtal för fri datatrafik), så det är nog helt i sin ordning.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-08-22 01:21

Även jag har märkt av samma. Dock håller den hitils c:a 2 dagar (lyssnar då på musik minst 3 timmar per dag, kollar 4 mailkonto varje timme), men jag laddar den ändå varje kväll ifall man behöver göra något mer krävande nästa dag (surfa via mobilen mm). Dock känns det som att batteritiden har ökat något ju mer den använts, det kan jag inte styrka på något mer sätt än att det upplevs så. Man kanske skall be Apple om deras program för att övervaka batterinyttjande och se

Ursprungligen av Adrian B:

Jag kan bara instämma med Christoffer Larsson, det är upp till hur mycket man använder den. Jag upplever att jag måste ladda min 3GS nästan varje kväll, vilket jag inte upplevde med min 2G. Men å andra sidan så använder jag telefonen mycket mer till allt möjligt (speciellt som jag skaffat avtal för fri datatrafik), så det är nog helt i sin ordning.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-22 01:39
Ursprungligen av Drakfot:

Även jag har märkt av samma. Dock håller den hitils c:a 2 dagar (lyssnar då på musik minst 3 timmar per dag, kollar 4 mailkonto varje timme), men jag laddar den ändå varje kväll ifall man behöver göra något mer krävande nästa dag (surfa via mobilen mm). Dock känns det som att batteritiden har ökat något ju mer den använts, det kan jag inte styrka på något mer sätt än att det upplevs så. Man kanske skall be Apple om deras program för att övervaka batterinyttjande och se

Finns en hel topic om just batteriet i 3GS: http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/268050-dalig-batteritid-pa-3gs.html
Eftersom det är lithium batterier i telefonen så är det bara bra att ladda ofta och i små intervaller. Batteriet blir också bättre med tiden.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-09-20 13:56

Dessutom så är texten "Adrian Bngtson 2009" ersatt med ifun.se

Riktigt fult gjort av säljaren.

Ursprungligen av Bj0k:

Dessutom så är texten "Adrian Bngtson 2009" ersatt med ifun.se

Riktigt fult gjort av säljaren.

Men är inte en ifun.se en sida där Adrian är verksam? Kan ju hända att bilden ligger där med, och det är där säljaren har "stulit" bilden

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-09-20 14:25
Ursprungligen av Marcus_R:

Men är inte en ifun.se en sida där Adrian är verksam? Kan ju hända att bilden ligger där med, och det är där säljaren har "stulit" bilden

Det stämmer.

En annan rolig grej är att Blocket säljaren verkar sälja piratkopierade program till den också.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-21 11:32

Sitter här med nya sprillans nya iPhone 3GS White 32 GB och fann precis en hårstunn liten spricka nedanför power-knappen och i skrivande stund två små små sprickor intill ett skruvhål i nederkant. Känns inte så kul.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-09-21 21:43
Ursprungligen av RichSwe:

Sitter här med nya sprillans nya iPhone 3GS White 32 GB och fann precis en hårstunn liten spricka nedanför power-knappen och i skrivande stund två små små sprickor intill ett skruvhål i nederkant. Känns inte så kul.

Precis som jag gjorde på min nya. Nu är där så många sprickor att jag inte pallar bry mig, kanske runt 20st. Blir att lämna in den när jag kan va utan i ett par veckor:(

hej, någon som vet om man kan åka över till tex usa och köpa en iPhone utan abonemang? eller säga att m an teckar det senare?

Ursprungligen av Ludde57:

hej, någon som vet om man kan åka över till tex usa och köpa en iPhone utan abonemang? eller säga att m an teckar det senare?

Nej det kan man inte.
Vill du diskutera detta vidare gör du det i den här tråden: http://www.99.se/koepa-iphone/245851-koepa-iphone-olast-utomlands.html

OT:

Såg häromdagen orden "Bärabra dator" istf "Bärbar dator", en felskrivning som blev.... mer rätt?

On Topic:
Lärde mig faktiskt ngt av min iPhone 3GS häromdagen. jag har ett astronomiprogram som FÖLJER HIMLEN när man håller upp den mot skyn. Kompassen och tiltometern(?) samarbetar via lite smart matte och vips... så fattar man att det man TROR är venus faktiskt är ... Jupiter...
Så de som säger att man har dåligt med nytta för kompassen i den; jag håller inte med.

Kartan vrider sig efter riktning om mna klickar en andra gång på "lokalisera"-blå siktesknappen...
Program vet vilket håll man pekar osv. Klart bra grej.

Ursprungligen av Goflorp:

Kartan vrider sig efter riktning om mna klickar en andra gång på "lokalisera"-blå siktesknappen...
Program vet vilket håll man pekar osv. Klart bra grej.

Just det har valt att jag väntar med GPS-program, tycker det funkar så himla bra om man åker bil eller går inne i stan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-22 14:06
Ursprungligen av Goflorp:

OT:

Såg häromdagen orden "Bärabra dator" istf "Bärbar dator", en felskrivning som blev.... mer rätt?

On Topic:
Lärde mig faktiskt ngt av min iPhone 3GS häromdagen. jag har ett astronomiprogram som FÖLJER HIMLEN när man håller upp den mot skyn. Kompassen och tiltometern(?) samarbetar via lite smart matte och vips... så fattar man att det man TROR är venus faktiskt är ... Jupiter...
Så de som säger att man har dåligt med nytta för kompassen i den; jag håller inte med.

Kartan vrider sig efter riktning om mna klickar en andra gång på "lokalisera"-blå siktesknappen...
Program vet vilket håll man pekar osv. Klart bra grej.

Så det är så??? Jag såg också att min pUniverse visade Jupiter (men närmare horisonten än i verkligheten) och trodde att det var Venus. Jag trodde iPhonen hade fel...

Ursprungligen av Goflorp:

Kartan vrider sig efter riktning om mna klickar en andra gång på "lokalisera"-blå siktesknappen...
Program vet vilket håll man pekar osv. Klart bra grej.

Äntligen, haha. Jag har funderat på hur man fått till det, men alltid glömt googla

Jag kör Star Walk.. works like a dream....

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-23 10:18

OT Upprensat, om det heter applikation eller program hör inte hemma i denna diskussion. Det är OT och hör hemma i supporter loungen eller inte alls.
/Admin

Det är känt att en skakning av iPhonen ångrar senaste ändringar i Anteckningar, men vllka övriga funktioner kan styras via skakning?

Ursprungligen av Olav Rust:

Det är känt att en skakning av iPhonen ångrar senaste ändringar i Anteckningar, men vllka övriga funktioner kan styras via skakning?

Skakning ger dig slumpad uppspelning i iPoddelen.

Skakning laddar om i Applikationen för facebook.
Tycker det är en bra användning av skaka-funktionen.

(Tar risken att låta lite efterbliven... )

Nu antog jag att Olav Rust menade standardfunktioner i sjäva iPhone OS, men ska vi gå in på tredjepartsmjukvara så har vi t ex TweetDeck där en skakning uppdaterar flödet.

Bevaka tråden