Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreakad 2.2.1 till 3.0, försvinner allt?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-09 01:33

Ja som rubriken lyder, när jag den 17 juni antagligen får genom itunes frågan om jag vill uppgradera min 2.2.1:a till 3.0, hur går det då med mina ca. 150 trevliga apps och spel jag har på phonen? (inkl. diverse apps som ändrar telefonen, te.x. sbsettings etc.)

Jag antar att att det kommer gå så här:

  • Jag laddar använder quickpwn för att installera en jailbreakad version av 3.0.

  • I denna process ingår att man återställer telefonen.

  • Allt jag har på den försvinner.

Har jag rätt? Eller kan jag på NÅGOT sätt gå från jailbreakad 2.2.1 till jailbreakad 3.0 utan att allt på phonen försvinner?

Tack på förhand!

Om du ställer in den efter en backup bör väl inte allt försvinna.

tänkte samma sak...
tror jag väntar tills det är säkrat att det går
hittat den har om det hjälper nåt

h**p://www.pcworld.com/article/161253/iphone_30_what_happens_to_your_jailbreak.html

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-09 07:41
Ursprungligen av urr:

Ja som rubriken lyder, när jag den 17 juni antagligen får genom itunes frågan om jag vill uppgradera min 2.2.1:a till 3.0, hur går det då med mina ca. 150 trevliga apps och spel jag har på phonen? (inkl. diverse apps som ändrar telefonen, te.x. sbsettings etc.)

Jag antar att att det kommer gå så här:

  • Jag laddar använder quickpwn för att installera en jailbreakad version av 3.0.

  • I denna process ingår att man återställer telefonen.

  • Allt jag har på den försvinner.

Har jag rätt? Eller kan jag på NÅGOT sätt gå från jailbreakad 2.2.1 till jailbreakad 3.0 utan att allt på phonen försvinner?

Tack på förhand!

Hur ska någon kunna veta detta nu?

Följ http://blog.iphone-dev.org/

3.0 är släppt till developers.
Det finns ingen jailbreak just nu till 3.0, så uppgraderar man nu till 3.0 så försvinner jailbreak.

Så som zappee sa följ bloggen som han länkar i sitt meddelande.

Jag själv skulle ha gjort en restore utav 3.0 för att få en så ren miljö som möjligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-11 10:53
Ursprungligen av keptang:

3.0 är släppt till developers.
Det finns ingen jailbreak just nu till 3.0, så uppgraderar man nu till 3.0 så försvinner jailbreak.

Så som zappee sa följ bloggen som han länkar i sitt meddelande.

Jag själv skulle ha gjort en restore utav 3.0 för att få en så ren miljö som möjligt.

Jo det finns det.

Ursprungligen av 20hz:

Jo det finns det.

ok, vart? Om du vet något som övriga på forumet inte vet så får du gärna delge den informationen.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-11 11:18
Ursprungligen av keptang:

ok, vart? Om du vet något som övriga på forumet inte vet så får du gärna delge den informationen.

Det finns några som påstår att de har jailbreak för firmware 3.0 men det är mest scam sidor och det är bäst att undvika de.

Dev Team har inte släppt något och det kommer inget förrän Apple har släppt firmware 3.0.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-11 15:07
Ursprungligen av keptang:

ok, vart? Om du vet något som övriga på forumet inte vet så får du gärna delge den informationen.

http://www.softsailor.com/news/2536-iphone-os-30-beta-5-ready-for-jailbreak-via-unofficial-quickpwn-30-beta-5-cydia-30-now-working.html

google min vän. dock behövs pc och som folk säger inte officiell version så orkar du vänta så gör det.

Ursprungligen av 20hz:

http://www.softsailor.com/news/2536-iphone-os-30-beta-5-ready-for-jailbreak-via-unofficial-quickpwn-30-beta-5-cydia-30-now-working.html

google min vän. dock behövs pc och som folk säger inte officiell version så orkar du vänta så gör det.

Lite gammalt va? "Posted on 10 May 2009." Aktuellt på B5 ja.
Funkar inte på 3.0 GM.

Så du har alltså fel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-11 15:52
Ursprungligen av keptang:

Lite gammalt va? "Posted on 10 May 2009." Aktuellt på B5 ja.
Funkar inte på 3.0 GM.

Så du har alltså fel.

Med lite hack gick den visst igång så du hade alltså fel

Grattis! Tipsa dev-team tycker jag, du är jätteduktig och kan nog få vara med i deras team.
Kan du inte tala om för de här på forumet som vill göra samma sak hur man gör?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-11 16:06
Ursprungligen av keptang:

Grattis! Tipsa dev-team tycker jag, du är jätteduktig och kan nog få vara med i deras team.
Kan du inte tala om för de här på forumet som vill göra samma sak hur man gör?

Du är medveten att det är en sträng som skilljer mellan beta5an och GM så ändra denna så tror quickpwn att det fortfarande är beta5an.

Sedan om det funkar eller inte när riktiga 3.0an kommer om det nu inte blir GM är en annan fråga.

Utvecklar du själv eller är du bara allmänt kaxig?
Tror att devteam har rätt stor koll på läget btw så var lugn

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-11 11:02

Alltså det beror på vilken iPhone man har.

Har du en hackad 2G eller 3G med yellowsn0w väntar du tills det finns en QuickPwn eller Pwnage för firmware 3.0 innan du uppdaterar annars låser du telefonen.

Har du en Apple upplåst 2G eller 3G är det bara att installera nyaste firmware. Har du jailbreakat försvinner jailbreaken och alla cydia prorammen. Alla App Store prorammen kommer att stanna men det är inte säkert att alla programmen kommer att fungera med firmware 3.0 men det är bara att vänta på uppdateringar i App store.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-12 00:49

Jag litar på inga program som inte kommer från blog.iphone-dev.org.

//Rob

Senast redigerat 2009-06-12 13:54

Upplåst 2g med 3.0 GM

Tjena! Lyckades få in 3:.0 GM på en 2g, som är låst till AT & T.
Ville bara dela med mig om att detta fungerar. Så som vissa sidor på nätet skriver om.

Det ända som jag inte får igång är Youtube. SBS kanske

Ingen jailbreak, men upplåst med 3.0 GM.

1
Bevaka tråden