Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken sorts företag har en chans?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • 2003-08-01 13:04

Snacka med dessa:

http://mosquito.paregos.com/mosquito_sve/doc/inltext.asp

De bor grannar med min morsa

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-01 13:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Undrar om J.K. Rowling "Harry Potter"
visste vad hon drog igång:)

Där kan man verkligen tala om oväntad framgång.
Läste någonstans att hon nu (efter bara några år) var Englands 147:e rikaste person med en förmögenhet på motsvarande 2,7 miljarder svenska kronor.

Låt det komma ett par böcker, ett par filmer och tre miljoner Harry Potter-leksaker till så ska du nog se att hon är inne på topp 10...

Helt otroligt egentligen. Hon hade tydligen det inte alltför fett innan hon började skriva så det är extra kul att det går bra för just henne.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-09 17:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kevin Key
Bra och gratis information om hur man skriver en bra affärsplan finns att tillgå hos http://www.venturecup.org/vast/ under rubrikerna :Ladda Ned:Affärsplanering:.

Är det bara jag (min jobbdator - pc) eller går det inte att ladda ned de där affärsplanssidorna?!

  • Oregistrerad
  • 2003-09-09 18:48

Tackar för det.
Är det någon som vet huruvida skillnaden mellan de två är stor?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Tobbe Hj
Men jag var en urusel försäljare och alldeles för självkritisk. Jag skroderade inte om min egen förträfflighet så mina kunder blev osäkra om det jag gjorde verkligen var bra.

Mycket viktig poäng! Blyga och självkritiska kreatörer måste anställa duktiga skrytare för att övertyga kunder om att man är rätt val.

Eller så får man komma på om det finns nånting man kan göra för att bli lite extra uppmärksammad. Mina spel funkade ganska bra. Jag var aldrig för blyg för att visa upp mitt namn. De som använde mina (gratis) programmeringsverktyg hade kravet på sej att nämna mitt namn i "About"-rutan. Det funkade rätt bra för min del.

Om jag animerade lerfigurer (vilket låter vanvettigt skoj faktiskt!) så skulle jag försöka få till nån kortfilm som är så kul att den antingen blir veckans garv på nätet, eller rentav går att sälja som reklamfilm. Reklamfilmen kanske inte visar upp ens namn, men kan man bara få in nånting riktigt personligt som folk känner igen så kanske man får in en fot. (Fast har man väl sålt sin första så är ju problemet med att finna en kund löst.)

Det stora problemet med exempel på knäppa idéer som lyckats är ju just att det bara är de som lyckas som syns.

Bevaka tråden