Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går inte maila till ett visst företag!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-06-11 12:36

Detta har kanske bara indirekt med Entourage att göra, men lägger tråden här ändå.

Jag kan inte maila till ett visst företag. Får studs med felmeddelande till alla personer på det företaget (mina kunder). Spelar inte roll om jag har filer bifogade eller inte.
Inga som helst problem med andra kontakter. De kan även maila mig.

Jag har kontaktat kundens företags it-support. Nu är det dock tredje dagen strulet fortsätter, så jag undrra om ni varit med om detta - vad ska jag/de göra?
(det har funkat till samma adresser år tillbaka innan)

Överst i studsmailet står det typ att "mailet kunde inte levereras, kommer inte att skickas igen automatiskt". Längre ner står:
Diagnostisk information för administratörer:
Genererande server: pne-smtpout1-sn1.fre.skanova.net
ifall det är någon ledtråd?

Fruktansvärt irriterande då detta innebär att kunderna måste besvärar sig med att använda andra privata mailkonton. Känns som att jag ställer till det för dem.

Vad göra?

Om det bara är relaterat till ett enda företag kan det vara DNS-problem. Se DNS som en stor telefonkatalog över domännamn. Den översätter domännamn till ett stort tal som används för att identifiera servern som meddelandena skickas till. Om er mailserver får fel DNS-uppgifter kan den inte hitta rätt server att skicka meddelanden till. Skicka därför vidare felmeddelandet till den som administrerar er utgående mailserver så kan de kontrollera om det är det som är felet.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-11 12:48

Prova telnet på port 25 mot deras SMTP server för verifiera att du kan nå den. Om inte, kan det antingen vara routningsfel hos din internet operatör eller att företagets SMTP server inte är uppe.

Finns massor med guider på nätet hur du testar detta

Googla på "telnet port 25"

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-06-11 12:57

Skulle du kunna bifoga studsmailet i sin helhet?

• Medlem
  • Järfälla
  • 2009-06-12 10:51

HÄR FÖLJER ETT HELT STUDS-FELMEDDELANDE:

Det gick inte att leverera meddelandet till följande personer eller distributionslistor:

Lotta.Signeul@stofair.se
Ett fel inträffade när det här meddelandet skulle levereras. Detta meddelande kommer inte att skickas igen automatiskt. Försök att skicka meddelandet igen senare, eller lämna följande text till systemadministratören.

Följande organisation avvisade meddelandet: edge.stofair.se.

Diagnostisk information för administratörer:

Genererande server: pne-smtpout1-sn1.fre.skanova.net

Lotta.Signeul@stofair.se
edge.stofair.se #<edge.stofair.se #5.3.0> #SMTP#

Ursprungshuvuden:
Return-Path: <[email protected]>
Received: from [192.168.1.5] (81.229.58.58) by pne-smtpout1-sn1.fre.skanova.net (7.3.140.3) (authenticated as u85826413)
id 4A291962000B1507; Thu, 11 Jun 2009 11:31:19 +0200
User-Agent: Microsoft-Entourage/11.4.0.080122
Date: Thu, 11 Jun 2009 11:31:03 +0200
Subject: Pressinbjudan korr4
From: Cajsa Jacobsson <[email protected]>
To: Lotta Signeul <[email protected]>,
"[email protected]" <[email protected]>
Message-ID: <C6569B79.9A50%[email protected]>
Thread-Topic: Pressinbjudan korr4
Thread-Index: Acnqd1Z/lRY23FZqEd6s7wAiQSSHoA==
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain