Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur avinstallerar man i OS X?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar hur man avinstallerar program i OS X ?

Är det bara att slänga i papperskorgen eller finns det något program som är optimerat för detta?

Kanske en löjlig fråga men jag är ganska ny Mac användare, så ni får ursäkta mig.

• Oregistrerad
  • 2003-07-20 10:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av tangerine
Jag undrar hur man avinstallerar program i OS X ?

Är det bara att slänga i papperskorgen eller finns det något program som är optimerat för detta?

Kanske en löjlig fråga men jag är ganska ny Mac användare, så ni får ursäkta mig.

Inga frågor är löjliga som nyfrälst Mac-användare!

Vanligtvis räcker det att slänga programmet (som egentligen är en mapp med speciellt innehåll) i papperskorgen och tömma densamma. Inställningsfiler ligger oftast kvar i <hemmamapp>/Bibliotek/Preferences/<programmet-i-fråga>, men de stör sällan.
Installerar du om programmet du slängde, kommer du också att få tillbaka dina gamla inställningar. Ibland önskvärt, ibland inte.
Vissa andra program installerar sig lite djupare och har då i många fall en installerare. Du kan antingen försöka välja Avinstallera/Remove i originalinstallaleraren eller titta i /Bibliotek/Application Support/<programmet-i-fråga> om där finns en avinstallerare.

1
Bevaka tråden