Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 2g, 2.2.1 stänger av sig slumpvis, resetar datum tid

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-13 16:19

Köpte min iPhone i usa november 2007 och den har funkat klockrent sedan dess. Har uppdaterat den efter hand och har nu 2.2.1. Men sedan två veckor tillbaka så har den helt plötsligt börjat stänga av sig helt oförklarligt. Ofta när man sitter i något program och utför något. Det kan hända både när batteriet är fulladdat och när det är mindre laddat. Det konstiga är också att jag manuellt får ställa in datum och tid efter att den har startat om. Men jag behöver inte skriva in min pin-kod utan den går igång direkt. Jag har även problem med wifi som den tappar slumpmässigt vilket gör att jag får gå in manuellt och söka upp mitt wlan. Dock så verkar allt fungera bra så länge iPhonen är kopplad till ström eller dator... så min tanke är ju att batteriet börjar ge sig. Då är frågan om det är värt att gå till mumien och betala 500 kr för ett nytt batteri när man ska köpa iPhone 3Gs om en månad... hmmm...

Är detta min iPhones sätt att berätta: "Det är dags för mig att lämna in och låta min efterträdare ta över... och dess namn är... IPHONE 3GSssssss..."

Vad tror ni?

• Medlem
  • International user
  • 2009-06-13 18:06

Har du testat återställa?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-14 09:10
Ursprungligen av zappee:

Har du testat återställa?

Ja jag körde dfu-mode för att rensa ut allt gammalt. Uppgraderade från 2.2 till 2.2.1.

1
Bevaka tråden