Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iPod stulen i Umeå :(

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iPod blev stulen inatt på Plaza. Lämnade min väska under dålig uppsikt och vips pips var alla pengar borta, och min 30 Gb:s iPod. Jag tror jag dör!!!

  • Oregistrerad
  • 2003-07-20 15:11

Har du någon kännetecken på iPoden så att det går att se att det är din. Du har sparat id-numret eller du kanske minns en olycklig repa?

Den är 3 veckor gammal. Hann tyvärr aldrig repa den speciellt mycket
Ligger mycket speciella låtar på den, som ingen annan kan ha, så det får bli kännetecken nog hoppas jag.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-20 15:24

Låtarna är nog lätta att ta bort, tyvärr. Hoppas du får ut något på försäkring eller liknande.

Ett serienummer måste du väl ha i varje fall?

  • Avstängd
  • 2003-07-20 16:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Eriksson
Min iPod blev stulen inatt på Plaza. Lämnade min väska under dålig uppsikt och vips pips var alla pengar borta, och min 30 Gb:s iPod. Jag tror jag dör!!!

Plaza Umeå?

Var det några från andra ställen i Sverige? Turistbuss

Vi får väl hålla koll på alla säljställen på nätet och Gula/Lilatidningen.

Ny lag från 1 Juli du får tillbaka den om tjyven påträffas eller köpare. Köp i god tro är inte lika lätt längre.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-07-20 17:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Eriksson
Min iPod blev stulen inatt på Plaza. Lämnade min väska under dålig uppsikt och vips pips var alla pengar borta, och min 30 Gb:s iPod. Jag tror jag dör!!!

iPoden täcks av hemförsäkringen, och allt annat, dock inte pengarna, (och självrisken är ju lite seg, 1000 alt 1200 beroende på vilket bolag du har)

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-07-20 18:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Eriksson
Min iPod blev stulen inatt på Plaza. Lämnade min väska under dålig uppsikt och vips pips var alla pengar borta, och min 30 Gb:s iPod. Jag tror jag dör!!!

Vad tråkigt att höra! Dyker den upp på nätet så åker förövaren dit så det bara smäller om det... Men kolla med ditt försäkringsbolag omedel bums!

Varför kan inte människor skilja på ditt och mitt! *ARGH* ledsen för din skull... men det löser sig, jag har blivit bestulen många ggr.

  • Avstängd
  • 2003-07-20 18:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Eriksson
Min iPod blev stulen inatt på Plaza. Lämnade min väska under dålig uppsikt och vips pips var alla pengar borta, och min 30 Gb:s iPod. Jag tror jag dör!!!

Hoppas du anmälde stölden i receptionen eller till källarmästaren där du var. Har du tur så kan du också slippa självrisken.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-20 19:34

Tråkigt.. Jag glömde min 5 Gigare på flyget till Umeå för några månader sedan och den dök aldrig upp på någon hittegods eller liknande.. Suger stenhårt sånt där, men å andra sidan kaffade jag en ny som var mkt trevligare..

  • Oregistrerad
  • 2003-07-20 20:04

Detta är inte direkt datarelaterat......men, men..... Jag och några kompisar var på frasses på rådhustorget en kväll, vi ställde oss framför beställningsdisken och beställde (nähä!?:) ). Den ena kompisen hade en trumpet med sig som han ställde bredvid sig, medans han sa vad han skulle ha, och när vi skulle gå och sätta oss vid ett bord märkte han att den var borta;
-Martin! Har du tagit min trumpet!?
-Va!? Näe, tog inte du den?

Sen såg han att rosen han hade haft ovan på trumpetväskan låg utanför dörren. Nån skit hade varit inne och snott den! Vi sprang ut och letade över hela stan och sa till "Non fighting generation" att dom skulle se efter en ganska stor, svart trupmet väska.

Där försvann den kvällen.......

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-07-21 03:41

orka sno en trumpet....

1
Bevaka tråden