Yippi! Äntligen har man kommit till dagen man fruktade - datorn börjar bete sig märkligt och man har ingen lösning på något. Tänkte åter ta hjälp av eliten här inne!

• Fram tills att jag uppdaterade till Safari 3.2.3 höll sig fläktarna lugna, men nu går dom igång på högvarv för minsta lilla. Har tagit upp detta i en annan tråd utan större lycka där.

• Nu vill inte CD-läsaren läsa vilka skivor som helst. Försöker jag bränna musik i iTunes (Audio-CD) svarar den att jag ska mata in tom skiva (vilket det redan är!). Försöker jag i Toast så poppar felmeddelande upp och skivan spottas ut.
    Samma fenomen på flera, helt nya skivor.

• Jag gjorde en kontroll över skivbehörigheterna och resultaten kan ni se på bilderna jag bifogat. Läste i en tråd att man kunde försöka med att reparera skivan med hjälp av själva installationsskivan - men den vill den inte läsa hela vägen. Skivan står o snurrar i ca 2 minuter innan den blir utspottad och sen inget mer. Men det fungerar utmärkt med andra skivor av samma karaktär (DVD-R, DVD+R m.fl)

Jag har precis uppdaterat till senaste safari också!
Just nu känns inget vidare kul. Hoppas någon kan få mig vidare, jag vågar inte in och rota i massa som jag förmodligen kommer ångra sen.
- Doctor, I need help, please!

MBP 15,4" 2,16 GHz C2D OSX 10.5.7