Yippi! Äntligen har man kommit till dagen man fruktade - datorn börjar bete sig märkligt och man har ingen lösning på något. Tänkte åter ta hjälp av eliten här inne!
Fram tills att jag uppdaterade till Safari 3.2.3 höll sig fläktarna lugna, men nu går dom igång på högvarv för minsta lilla. Har tagit upp detta i en annan tråd utan större lycka där.
Nu vill inte CD-läsaren läsa vilka skivor som helst. Försöker jag bränna musik i iTunes (Audio-CD) svarar den att jag ska mata in tom skiva (vilket det redan är!). Försöker jag i Toast så poppar felmeddelande upp och skivan spottas ut.
Samma fenomen på flera, helt nya skivor.
Jag gjorde en kontroll över skivbehörigheterna och resultaten kan ni se på bilderna jag bifogat. Läste i en tråd att man kunde försöka med att reparera skivan med hjälp av själva installationsskivan - men den vill den inte läsa hela vägen. Skivan står o snurrar i ca 2 minuter innan den blir utspottad och sen inget mer. Men det fungerar utmärkt med andra skivor av samma karaktär (DVD-R, DVD+R m.fl)
Jag har precis uppdaterat till senaste safari också!
Just nu känns inget vidare kul. Hoppas någon kan få mig vidare, jag vågar inte in och rota i massa som jag förmodligen kommer ångra sen.
- Doctor, I need help, please!
MBP 15,4" 2,16 GHz C2D OSX 10.5.7