Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Identifiera synthen på bilden.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tyresö
  • 2009-06-17 10:30

Jag behöver hjälp med att identifiera syntarna på bilden. Jag tror att det är den vänstra som är den med ljuden jag vill åt. En kompis spelade en synthslinga från en skiva inspelad i denna studio och jag tror att jag måste köpa en sådan. Fantastiskt sprött, mystiskt och skönt ljud.

Utan att ha någon vidare aning gissar jag på ett midi klaviatur.
Den högra maskinen har ju audiosladdar hängandes bakom också, den vänstra har inte det.

Ren gissning!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 10:46

medhåll, ser defenitivt ut som en midiklaviatur så ljudet kan ha kommit från vad som helst (med midi)...

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2009-06-17 11:01

Jag hoppades att det inte skulle vara så. Jag kanske får lägga upp ett ljudexempel senare och hoppas på det bästa.

Tack för hjälpen i alla fall.

Ser ut som att det silvriga "hemkeyboardet" är enda ljudkällan på den där bilden! Men med rätt effekter så, och det ser ju ut att finnas gott om dem i "racket". Omöjligt att se säkert, men det ser ju inte ut som att det går någon MIDI-sladd från keyboardet... Däremot kan det vara en "Soundblaster"-midi-plugg (DB15) som ligger på golvet. Isåfall kanske det är ett keyboard som drar ström direkt från datorn? Minskar antalet alternativ.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-17 16:13

Haha... ja det var inte mycket till syntar. Ett midiklaviatur som kan styra allt ifrån moduler till mjukvarusyntar. Leksaks-keyboarden ser ut som en tidig Yamaha med 49 minitangenter.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 16:18

Jag tycker det var en charmig setup hur som helst

äre inte en såndär, vahetteree... Evolution-keyboard.

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2009-06-17 20:57

Eftersom studion mest verkar spela in primitiv black metal så har de nog inte lagt ned så jättemycket pengar på syntharna...tack för alla svar i alla fall.

1
Bevaka tråden