Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone OS 3.0 ute nu!

Tråden skapades och har fått 86 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Thomas Silferklo:

OK,

Sorry inget MMS under inställningarna =(

Capeman har Du länken till den stora 3.0-tråden?

Jag verkar kanske lite puckad men det här är helt sjukt. Jag har den där nya voice appen iaf =D

//Thomas

Inspelningsapplikationen och röststyrningen är inte samma sak.

Tråden finns under här. Den som alla skriver i just nu...

Ursprungligen av Capeman:

Inspelningsapplikationen och röststyrningen är inte samma sak.

Tråden finns under här. Den som alla skriver i just nu...

Grymt, tackar!

Vet du hur jag gör en skärmdump på min iPhone?

//Thomas

Ursprungligen av Thomas Silferklo:

Grymt, tackar!

Vet du hur jag gör en skärmdump på min iPhone?

//Thomas

Nu tycker jag att du egentligen rätt lätt borde kunna söka fram information på Google eller 99.se själv, som de flesta andra, men...

Tryck och håll nere Homeknappen, sen tryck Sleep/Wakeknappen.

Ursprungligen av Thomas Silferklo:

Grymt, tackar!

Vet du hur jag gör en skärmdump på min iPhone?

//Thomas

Googla.

Eller håll ned hemknappen medan du kort klickar på låsknappen.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Googla.

Eller håll ned hemknappen medan du kort klickar på låsknappen.

Varför Googla? Ditt tips var ju kanon!

Så här trist ser det ut när jag ska skicka ett sms. Har Ni samma trist bild?

Ursprungligen av Thomas Silferklo:

Varför Googla? Ditt tips var ju kanon!

Så här trist ser det ut när jag ska skicka ett sms. Har Ni samma trist bild?

Nej, vi har MMS-funktionerna där.

Återigen, läs den stora tråden.

Alla ni som har dessa frågor om - var finns det? hur funkar den?

Börja med att rota runt lite bland era inställningar. Nästan allt har en ny liten flik eller en fördjupning osv. KOLLA där FÖRST!

Det mesta är ju så enkelt att det ger sig på 2 minuter.

Tehering(Använda iPhone som en Dongel) är en sån sak. Pilla till inställningen. Sätt den i hållaren. Nätinställningar kommer upp. Döp om anslutningen till bgt vettigt. klart.

En annan bra sak att börja med är att läsa den "stora" 3.0 tråden och att ha ett fönster upp med Apples sidor. Där finns filmer, guider osv. Se några!

Nivån på trådarna här håller dagisnivå.
Vi diskuterar INTE det vi kanske borde diskutera, utan vi är på nivån "Hur slår man på den här...."

Vi säger samma sak om och om igen....

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-17 22:50

För ett par månader sedan rensade jag i adressboken på Macen, tog bort massor av inaktuella uppgifter. De senaste uppgifterna har varit synkade till adressboken på iPhonen också. Men efter uppdateringen till 3.0 kom alla bortredigerade adresser tillbaka till telefonen och hamnade då också i adressboken på Macen.
Skumt.

Ursprungligen av Konrad:

För ett par månader sedan rensade jag i adressboken på Macen, tog bort massor av inaktuella uppgifter. De senaste uppgifterna har varit synkade till adressboken på iPhonen också. Men efter uppdateringen till 3.0 kom alla bortredigerade adresser tillbaka till telefonen och hamnade då också i adressboken på Macen.
Skumt.

Det där låter som ett skumt fel, har inte hört om det tidigare. Du har inte kört en beta eller så tidigare?

För övrigt tycker jag också det är knasigt med två trådar om samma sak.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-17 22:58
Ursprungligen av Capeman:

Det där låter som ett skumt fel, har inte hört om det tidigare. Du har inte kört en beta eller så tidigare?

För övrigt tycker jag också det är knasigt med två trådar om samma sak.

Nej, jag har inte haft några betor. Körde bara uppdateringen rakt upp och ner nu i kväll.
Nu har jag rensat adressboken igen och nu är det synkat på nytt.
Det lustiga är att det är flera månader sedan jag rensade och har synkat en triljard gånger sedan dess.

Ursprungligen av Konrad:

Nej, jag har inte haft några betor. Körde bara uppdateringen rakt upp och ner nu i kväll.
Nu har jag rensat adressboken igen och nu är det synkat på nytt.
Det lustiga är att det är flera månader sedan jag rensade och har synkat en triljard gånger sedan dess.

Märkligt. Nu har du ju gått den "hårda vägen" och löst det. Undrar vad det berodde på. Hoppas det inte uppstår igen.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2009-06-17 22:51

Annars har ju Apple väldigt bra guider till allt på sin hemsida. Börja gärna där om du vill veta hur saker och ting funkar http://www.apple.com/iphone/how-to/iphone.html.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-17 22:52

Varför är det två trådar?
Kan inte nån mod slå ihop dom?

Ärligt talat, jag tror att mitt problem ligger hos min operatör 3!
Har köpt min lur i Italien för att kunna köra med 3.
Får kontakta dem imorgon och försöka reda ut det här. 3 är inte så sugna på att
ge suport på lurar som de inte säljer. Tack för alla svar...

//Thomas

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-06-17 23:01

Nu rullar aktiveringsservern igen. Iallafall för mig.

En liten fråga:
Om man har en 1 gen. iPhone, köpt i USA, men använder ett Telia abonnemang. Behöver jag jailbreaka och låsa upp telefonen numera?
(det behövdes ju innan iPhone lanserades i Sverige)

Eller fungerar det med 3.0 direkt för mig?

/Janne

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-17 23:11

Ta er en titt på följande sida och länkarna vidare. Mkt användbara tips!

http://www.macrumors.com/2009/06/17/apple-releases-iphone-os-3-0/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 23:23

Jag har fyra frågor!

1. Hur fungerar det när man har funktionen "blanda låtar genom att skaka" på och samtidigt ska skaka för att få fram den där menyn när man skriver (Undo)?

2. Hur gör man så att anteckningar syncas till Mail? Jag har aktiverat det i iTunes.

3. Om man går in i "Inställningar > Allmänt > Hem" finns det ett alternativ som heter "iPod-reglage". Vad är det för iPod-reglage man menar? Har iPod touch, inte iPhone.

4. Går det att ställa in hur batterinivån ska visas? Har sett på en del bilder (bland annat på Engadget) att de har ett procenttal där uppe. Är detta bara något för iPhone?

Ursprungligen av Adzam 1:

Jag har fyra frågor!

1. Hur fungerar det när man har funktionen "blanda låtar genom att skaka" på och samtidigt ska skaka för att få fram den där menyn när man skriver (Undo)?

2. Hur gör man så att anteckningar syncas till Mail? Jag har aktiverat det i iTunes.

3. Om man går in i "Inställningar > Allmänt > Hem" finns det ett alternativ som heter "iPod-reglage". Vad är det för iPod-reglage man menar? Har iPod touch, inte iPhone.

4. Går det att ställa in hur batterinivån ska visas? Har sett på en del bilder (bland annat på Engadget) att de har ett procenttal där uppe. Är detta bara något för iPhone?

1. Bra fråga! Testa?

2. På 2 kan vi inte.

3. Det är reglaget som dyker upp när man t ex "dubbeltrycker" på Homeknappen för att få fram play/pause/skip och artist och titel.

4. Nej det verkar inte som det. Ser ut som om det alternativet bara fanns i betaversionerna.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-17 23:31
Ursprungligen av Adzam 1:

Jag har fyra frågor!

1. Hur fungerar det när man har funktionen "blanda låtar genom att skaka" på och samtidigt ska skaka för att få fram den där menyn när man skriver (Undo)?

2. Hur gör man så att anteckningar syncas till Mail? Jag har aktiverat det i iTunes.

3. Om man går in i "Inställningar > Allmänt > Hem" finns det ett alternativ som heter "iPod-reglage". Vad är det för iPod-reglage man menar? Har iPod touch, inte iPhone.

4. Går det att ställa in hur batterinivån ska visas? Har sett på en del bilder (bland annat på Engadget) att de har ett procenttal där uppe. Är detta bara något för iPhone?

1. Den blandar bara låtar om du är inne i iPod-delen (eller har dubbelklickat för att få upp iPod-reglagen)

2. Ställer in det i iTunes (http://ismashphone.typepad.com/.a/6a00e55225079e8834011570255f17970c-800wi)

Jag har en ny fråga.

36. Calls from non-contacts include city and state of origin (or city and country)

All phone calls from numbers that are not saved in your address book will show the city and state (or city and country) to give you a general idea where the call came from. This will be shown in "Recents" and in "Voicemail" directly under the phone number.

Någon som vet om detta fungerar i sverige?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-18 00:03
Ursprungligen av zappee:

1. Den blandar bara låtar om du är inne i iPod-delen (eller har dubbelklickat för att få upp iPod-reglagen)

2. Ställer in det i iTunes (http://ismashphone.typepad.com/.a/6a00e55225079e8834011570255f17970c-800wi)

2. Har ställt in där, men inga anteckningar dyker upp i Mail. Hittar jag dem någon annanstans?

Tack för svaren! Även tack till Capeman, så klart!

Har dock en ny fråga redan nu!

Stöds inte Apples egna lurar med mikrofon när det kommer till att spela in med hjälp av Voice memos? Jag har de hörlurar med reglage för volym upp, volym ner och paus/play/nästa låt/föregående låt (och så klart en mikrofon där bak). Det är "de vanliga lurarna" (inte In-Ear).

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-06-17 23:36

Eftersom detta är/var en nyhetstråd så fortsätt här:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/263093-traden-om-iphone-os-3-0-a.html

Jag låser inte denna tråd.

Adzam 1:
Läs Jetwashs inlägg över ditt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-18 00:41
Ursprungligen av theplague:

Adzam 1:
Läs Jetwashs inlägg över ditt.

Jo jag har redan läst det, men eftersom jag svarade på ett inlägg som fick vara kvar i denna tråd trodde jag inte att det gjorde så mycket om jag frågade en liten fråga till.

Får väl fråga i den andra tråden också då.

Lång väntan var det, och känns ganska värt - hade dock gärna sett videofunktion till 3Gn också. Nu inväntar jag en massa härliga apps med push kompatibilitet. Någon som vet något hett tips redan nu?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-06-18 07:35

Fortsätt i denna tråd:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/263093-traden-om-iphone-os-3-0-a.html

Jag vet att den är mastodont, men det går även att söka individuella trådar.

* Stänger *

Bevaka tråden