Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittade något nytt

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-07-20 21:42

Visst är det kul när man upptäcker något nytt.Hade tankat ned ett program,öppnade mappen och skulle lägga programmet i "Programmappen"

Fick en ingivelse att lägga programikonen på "Program"ikonen i Finderfönstret.Det fungerade!Programet ligger i mappen program.Jag har aldrig tänkt på det förut.Enkelt och smart.

Jag förstår inte... Drag n´drop?

Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
Jag förstår inte... Drag n´drop?

Jajamen:cool:

• Oregistrerad
  • 2003-07-21 18:14

Ariel menar väl på hur enkelt det är att anpassa verktygsfältet i Finder. Om det är detta det snackas om, så är det bara att hålla med om att det är enkelt och smidigt.

Eller är det "springloaded folders" som det snackas om? Klart smidigt det också.

Men inget av detta är ju nytt. Så det kanske är något annat?

Det jo faktisk kombinationen av Spring-loaded och en genväg i Verktygsfältet!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-07-25 10:43

Släng bara programet på "Program"ikonen i verktygsfältet i Finderfönstret,så hamnar det i mappen Program på HD.Enkelt om man som jag låter Stuffit packa upp i en särskild mapp.Det räcker med ett fönster öppet.

Kanske inte något nytt,men jag visste inte om det.Görsmidigt i vilket fall som helst

Om du håller en fil över en av ikonerna i verktygsfältet så funkar det precis som på vilka vanliga ikoner som helst. Den öppnar ett nytt fönster som tar dig direkt in i den mappen. Ifall du vill vara mer specifik när du flyttar filer.

1
Bevaka tråden