Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkroniseringen hänger sig om jag får ett SMS

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älvdalen
  • 2009-06-18 10:32

Synkroniseringen hänger sig om jag får ett SMS. Har en iPhone 3G och senaste version av iTunes och firmware i luren. Synkroniseringen går ju inte så himla snabbt utan kan ta en halvtimma. Skulle jag då få ett SMS eller ett telefonsamtal så hänger sig synkroniseringen. Det rör på sig på skärmen men stapeln slutar växa. Det är så tills jag avbryter. Har testat å låtit luren stå några timmar. Har varit så även innan OS3.0 men de kanske ska de vara så?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-18 10:36

Har aldrig testat det ... men en halvtimmes synk?!
Min tar max några minuter.

Ursprungligen av Dale:

Synkroniseringen hänger sig om jag får ett SMS. Har en iPhone 3G och senaste version av iTunes och firmware i luren. Synkroniseringen går ju inte så himla snabbt utan kan ta en halvtimma. Skulle jag då få ett SMS eller ett telefonsamtal så hänger sig synkroniseringen. Det rör på sig på skärmen men stapeln slutar växa. Det är så tills jag avbryter. Har testat å låtit luren stå några timmar. Har varit så även innan OS3.0 men de kanske ska de vara så?

Jag skulle testa att göra en återställning av av iPhonen.

  • Medlem
  • Älvdalen
  • 2009-06-18 12:41

Återställt med samma resultat. Får upp Apple Mobile helper.... nått som kraschar. trycker bort det, får upp att minnet inte kan läsas trots det nästan är 1 gb ledigt och minnet har jag testat så de e inge fel på de. Synkningen fortsätter tills nått SMS eller någon ringer mig igen. Ska testa syka i flygplansläge.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-18 18:25
Ursprungligen av Dale:

Återställt med samma resultat. Får upp Apple Mobile helper.... nått som kraschar. trycker bort det, får upp att minnet inte kan läsas trots det nästan är 1 gb ledigt och minnet har jag testat så de e inge fel på de. Synkningen fortsätter tills nått SMS eller någon ringer mig igen. Ska testa syka i flygplansläge.

Testa en annan dator?

Vad har du för dator? Plattform?

  • Medlem
  • Älvdalen
  • 2009-06-22 13:47

Lät prylarna stå över natten och nu fungerar det. Tydligen nått som gick väldans segt men lossna senare. Vet inte vad det var. Synkningen nu tar någon minut. Dock kvarstår problemet med hägningen när iPhonen får telefonsamtal eller SMS/MMS meddelande.

1
Bevaka tråden