Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS är mycket snabbare än iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-19 18:17

Gå ned lite på sidan, se "difference". Videon visar mkt åskådligt skillnaden i hastighet och bör ge behållning trots damens eleganta franska. På slutet visar hon hur kompassriktningen anges i kartan, fast jag inte kunde se det på så längt håll som skärmen var avbildad

http://dmu25.infomaniak.ch/access/www.belgium-iphone.com/

• Medlem
  • International user
  • 2009-06-19 19:29

Jag hittar ingen video?

• Medlem
  • International user
  • 2009-06-20 07:49
Ursprungligen av zappee:

Jag hittar ingen video?

Här är länken till den schweiziska tidningen Le Matins egen sida med videon:

http://www.lematin.ch/multimedia/high-tech/nouvel-iphone-3g-premiere-133812

Videon visar bl a tid för startup, tid för att öppna ett mail attachment, tid för att öppna websidor eller en video på You tube. Dessutom visas autofokus på kameran och makrofunktionen (tidningstext 10 cm). Röstkommando används för att slå tel nummer. Slutligen testas Google maps. GPS-positioneringen går avsevärt snabbare med 3GS och när sedan kompassfunktionen aktiveras ser man hur kartbilden vrids allt eftersom iPhonen vrids i horisontalplanet. Snyggt. Vill ha!

Länken i det första inlägget gick till belgium-iphone.com. De håller på att flytta till andra servrar sedan ett par dar och det trasslar en del. Den givna länken var en omdirigeringsadress. Siten är bra med rullande välskrivna nyhetsinslag enbart om iPhone. Efter varje inslag finns en länk till respektive forumtråd.

Senast redigerat 2009-06-20 12:59
  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-19 19:45

Här är dock en surfjämförelse, http://www.youtube.com/watch?v=YksGbrgg5t0

iPhone 3G S är verkligen mycket snabbare

Jag har tjatat lite om det förut, men jag tror verkligen den bättre prestandan är det bästa med 3G S, jag är inte säker på att alla förstått hur mycket snabbare den är.

Gruber har postat två [rätt suddiga] videoklipp som är slående, det enda är hur mycket snabbare det går att starta programmet PCalc och det andra är hur mycket snabbare den startar upp:
3G vs. 3G S App Launching Times
3G vs. 3G S Boot Time

På YouTube finns även klipp på hur mycket snabbare webbsidor laddas:
iPhone 3G S vs 3G Web Rendering Speed

Jag tror detta blir ett enormt lyft i det dagliga användandet och är i sig ett tillräckligt starkt skäl att uppgradera.

Just denna var ett misstag av Gruber, detta är den korrekta jämförelsen:
PCalc Launch Time, 3G vs. 3G S

Han har även lagt till dessa:
Tweetie Launch Time, 3G vs. 3G S
Safari Scrolling Comparison

• Medlem
  • Värmdö
  • 2009-06-20 09:59

(Flyttade Adrians trådinlägg hit till denna om det ser lite konstigt ut)

Det som är riktigt intressant med nya hastigheten i iPhone är spel! Titta i denna video ungefär 1.45 in:
http://maximac.se/nytt/index.php?item=200906040

Ursprungligen av Jetwash:

(Flyttade Adrians trådinlägg hit till denna om det ser lite konstigt ut)

Eftersom tanken var en tråd där man diskuterar hastigheten i första hand (och inte bara handla om video) så kontrar jag med att ändra rubriken i så fall

iLounge har också filmat några jämförelser mellan 3G och 3G S: iPhone 3G S speed comparison videos posted

• Medlem
  • Täby
  • 2009-06-21 10:02
Ursprungligen av Adrian B:

Eftersom tanken var en tråd där man diskuterar hastigheten i första hand (och inte bara handla om video) så kontrar jag med att ändra rubriken i så fall

OT: Fight, fight, fight!

Mera länkar kring hastighet: Early iPhone 3G S OpenGL Test Results

Holy crap, this thing is fast

• Medlem
  • International user
  • 2009-06-21 12:09
Ursprungligen av Adrian B:

Mera länkar kring hastighet: Early iPhone 3G S OpenGL Test Results

Holy crap, this thing is fast

Dettycks vara en rejäl skillnad. Nu är det läge att byta ut den gamla 2G:n, förstå vilka coola appar som man kan göra med denna kraft tillgänglig!

Alltså om man vill testa 3gS vs 3G tex i speedtest ( vem som kommer in snabbast på internet osv , Är det wifi man måste ha på då ?

Jag och en polare tänkte jämnföra

Han har telenor och jag 3

Han sa till mig att om vi kör utan wifi då går det inte att jämnföra speed pga operatör och vart man befinner sig...

• Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-18 14:17
Ursprungligen av Lionhart:

Alltså om man vill testa 3gS vs 3G tex i speedtest ( vem som kommer in snabbast på internet osv , Är det wifi man måste ha på då ?

Jag och en polare tänkte jämnföra

Han har telenor och jag 3

Han sa till mig att om vi kör utan wifi då går det inte att jämnföra speed pga operatör och vart man befinner sig...

Det som gör mer än hastigheten är faktiskt ram minnet. Du kommer se sådan skillnad på när ni scroolar sidor osv under tiden dom laddar att 3Gs är så mycket bättre.

Jag skulle rekommendera Bredbandskollen
iTunes Store

Då kan ni mäta vilka hastigheter som ni kommer upp i på ett jämförbart sätt. Ni kan också jämföra med andra som har mätt i närheten

Om ni ska jämföra skillanderna mellan 3GS och 3G så måste ni givetvis eliminera saker som ligger utanför telefonen. Då måste ni köra på samma nätverk (WLAN eller 3G). Men eftersom du har en olåst italiensk iPhone så är det väl inte svårare än att ni kör din kompis abbonemang. Mät på hans 3G, flytta sedan över SIM-kortet till din telefon och mät på den.

1
Bevaka tråden