Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gps funkar ej,

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej igen !

jag gjorde en tråd förut men insåg då ett fel jag råkade göra så jag langar upp en ny tråd som håller sig till reglerna:)

Vet någon här inne om gpsen kan bli lite störd när man jailbreakar sin telefon? :/

MVH FORSGREN:)

Jag har (i stort sett) samma problem:
Sitter ju på en iPhone 2G vilken inte har GPS, men Platstjänster verkar inte fungera.
Någon som känner igen?

(återställde till 3.0 igår mha redsn0w, innan på 2.2.1 har det fungerat utan problem)

Min GPS la av helt (iPhone 3G) när jailbreakade 3.0 (använde Redsn0w). Det gick att slå på platstjänster men hittade aldrig några satelliter, inte ens trianguleringen med mobilmasterna funkade. Alla GPS-program väntade i evighet på signal.

Återställde till orginal och Jailbreakade igen och nu funkar det. Jag hade installerat backupen från datorn några program från Cydia innan jag testade första gången. Nu har jag ställt in telefonen som en ny, utan återställning, och än så länge funkar allt.

Ursprungligen av gauntman:

Min GPS la av helt (iPhone 3G) när jailbreakade 3.0 (använde Redsn0w). Det gick att slå på platstjänster men hittade aldrig några satelliter, inte ens trianguleringen med mobilmasterna funkade. Alla GPS-program väntade i evighet på signal.

Återställde till orginal och Jailbreakade igen och nu funkar det. Jag hade installerat backupen från datorn några program från Cydia innan jag testade första gången. Nu har jag ställt in telefonen som en ny, utan återställning, och än så länge funkar allt.

Hej, jag tror jag råkat ut för samma problem, men har inte fått GPS att funka trots återställning och numer icke-jailbrakad telefon.... Har du jailbrakat igen eller är den fortfarande "ren" 3.0?

Citat:

Har du jailbrakat igen eller är den fortfarande "ren" 3.0?

Jag testade först i "ren" 3.0 för att vara säker på att inte hårdvaran lagt av och det funkade och sedan breakade jag den igen och den funkar fortfarande.

Hittade en tråd på Apple Discussions om detta... Verkar som det är ett STORT problem för iPhone folk i hela världen efter 3.0... Jag hoppas verkligen att det inte är min telefon som är paj. Det är så satans omständigt och tidskrävande att byta ut dom i Sverige. Jag avvundas verkligen amerikanerna som bara kan knalla in i en affär och få en ny telefon om den gamla är trasig.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2045075&start=105&tstart=0

• Medlem
  • International user
  • 2009-07-13 20:58
Ursprungligen av svantet:

Hittade en tråd på Apple Discussions om detta... Verkar som det är ett STORT problem för iPhone folk i hela världen efter 3.0... Jag hoppas verkligen att det inte är min telefon som är paj. Det är så satans omständigt och tidskrävande att byta ut dom i Sverige. Jag avvundas verkligen amerikanerna som bara kan knalla in i en affär och få en ny telefon om den gamla är trasig.

Apple - Support - Discussions - GPS and Maps not working after 3.0 ...

Ja herregud, 146 inlägg av flera miljoner sålda iPhones..
Stort problem...

• Medlem
  • International user
  • 2009-07-13 02:09

det måste vara fel på satelliterna då...

1
Bevaka tråden