Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad ska lysa på HK Soundsticks II?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-07-02 20:48

Hej! Jag har efter många om och men köpt HK Soundsticks II till min MBP. Ljudet är helt ok, men nu har jag en fråga. I subbasen finns en blå lampa som lyser när systemet är på. I satellithögtalarna så finns det små blå "pluppar" som liknar lysdioder, men de lyser inte. Min fråga är, ska "plupparna" lysa eller är det bara utsmyckning? Det ser ut som de är anslutna till kablar, men kan lika gärna vara "stöd" för kablarna som är anslutna till högtalarelementen. Ska bara subbasen lysa, eller ska alla högtalarna lysa? Finns det någon som vet hur det ska vara?

Ja, på min(a) är det bara subben det lyser i (tack o lov...).

Intresserad och sånna högtalare, men det som har hindrat mig från att köpa några är just detta förbannade blåa ljus plus att de inte finns någon powerknapp.

Men det blir nog att jag köper dem ändå då jag inte hittat några bättre/snyggare.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-07-02 22:56
Ursprungligen av bstark:

Intresserad och sånna högtalare, men det som har hindrat mig från att köpa några är just detta förbannade blåa ljus plus att de inte finns någon powerknapp.

Men det blir nog att jag köper dem ändå då jag inte hittat några bättre/snyggare.

Det blåa lyset får man leva med, det är ju ganska snyggt när det är mörkt. Powerknapp finns, fast på baksidan (förbannat obekvämt) och med en reglerar man även styrkan på basen, som kan bli rätt så rejäl!

  • Medlem
  • 2009-07-02 23:53

Jag hade hellre sett att den inte lyste alls. Det räcker med att subben lyser (vilket den alltså gör i ensamt majestät även hos mig).

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-07-03 00:05

Jag tror av de svar som kommit in hittills att det bara är subben som ska lysa. I så fall är allt lungt. Nu vet jag att allt var som det skulle med mina Soundsticks. De låter bara bättre ju mer man lyssnar!:)

1
Bevaka tråden