Jag har varken fast telefoni eller bredband hemma sedan i onsdags morse, eftersom Telia helt plötsligt har lyckats koppla mitt abonnemang hem till någon annan.
Mina inkommande samtal hamnar alltså i ett annat hus i andra änden av "byn". Och deras utgående samtal hamnar på min telefonräkning.
Gjorde felanmälan onsdag eftermiddag.
När det fortfarande inte fungerade när jag kom hem från jobbet på torsdagen, så ringde jag till Telia felanmälan igen.
Och då kändes det som det var en talande papegoja i andra änden. För han upprepade nästan bara en enda fras: "Alla felanmälningar tar tre arbetsdagar"
Jag tyckte ju att eftersom det är Telia som har klantat sig, så kanske man kunde prioritera ärendet lite högre. Men vad jag än sade, så fick jag bara höra att "Alla felanmälningar tar tre arbetsdagar".
När jag hade hört den frasen en 8-10 gånger, så blev jag riktigt irriterad och började skrika på honom, att nu får de fan fixa det här. Då lade han på luren.
Ringde upp igen, hamnade hos en kvinna den här gången, och hon var mycket trevligare, och visade iallafall lite förståelse. Hon kunde bara bekräfta att det hade gått ut en "order" till en tekniker, men hon kunde inte svara på vilken dag teknikern skulle åka ut. Det kunde bli under fredagen. Det kunde bli under måndagen. När jag uttryckte min oro över att få betala den andra abonnentens utgående samtal, så fick jag bara beskedet att "det får du ta med fakturaavdelningen efter att problemet är löst, så krediteras de samtalen".
Och jag frågade om eventuell praxis för kompensation. Fick även där beskedet att det får jag ta med fakturaavdelningen efteråt.
Nu är det fredag eftermiddag och det är fortfarande inte fixat.
Om jag ska vänta tre arbetsdagar, så innebär det någon gång under måndagen, vilket i praktiken är 5-6 dagar utan telefon och internet, helt utan anledning.
Nu efterlyser jag om det finns någon som varit i liknande situationer. Berätta gärna vad som hände, och vilken kompensation ni fick efteråt.