Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

(trasig skärm på touch?) Jag var ute och cyklade

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

igår när jag överraskades av åska och störtskurar. Tänk vilken tur att jag hade min ipod touch i min väska som är vattentät.

Det var i alla fall vad jag trodde. En viss fuktighet verkar trots allt ha tagit sig in. För: jag kan starta Ipoden, men skärmen svarar inte när jag försöker "unlocka" genom det klassiska fingersvepet. Jo, jag kunde faktiskt "unlocka" en gång innan tryckkänsligheten helt försvann.

Har någon annan drabbats av samma öde och lyckats starta igång ipoden igen? Finns det hopp?

mvh Tj

• Medlem
  • International user
  • 2009-07-05 12:28

Stäng av den och låt den torka. Kanske när den blir torr igen går tryckkänsligehen igen. Annars får du prova med att ringa Apple Support och säga att tryck känsligheten försvann. Säg inget om att den var våt. Kanske är vatten sensorn oskadd och Apple fixar din iPod. Annars får du räkna med att själv betala reparationen.

//Rob

Tack för svar.

Kollade in sensor och försöker fundera ut om jag kan se nån färg (rosa) på sensorn i min pod. Det enda som har nån färg förutom svart plast och lite guldkontakter är en vitaktig platta i botten av hörlursuttaget.

Det tyder på att sensorn inte indikerat fukt!:) Så nu ska jag låta ipoden ligga och vila och torka, kanske tar jag och lägger den i en påse med ris som jag sett att andra har gjort...

Hoppas, hoppas...

1
Bevaka tråden