- ros
- Medlem ●
- Stockholm
Fråga Teligent som är levarantör av Telias röstbrevlådesystem. Under min tid på Teligent så hörde jag aldrig talas om Netcom, och att byta ut ett sådant system är inget man gärna gör, så min gissning är att Netcom har en annan leverantör. Det vill säga att det förmodligen inte betyder någonting att Netcom nu har visual voicemail i sitt system. Men man vet aldrig!
Kollar man in Teligent på nätet nämns i alla fall "Visual Voicemail"…
Där ser man! Då kanske det är på g till och med. Men oftast när det gäller sådana tjänster så är alla saker och funktioner som radas upp inte något som redan finns, utan något man implementerar by request så att säga. Kompetensen att göra det finns garanterat, frågan är bara när Telia beställer... Inte för att vv är en dealbreaker för mig, men vore helt klart kul om dom kunde erbjuda den.
En gammal tråd förvisso, men nu när jag har ett NetCom-abb och ser vad man kan göra med visual voicemail så undrar jag fortfarande varför vi inte har det i Sverige?
Gemene vet nog inte ens vad det är. Ingen marknad = ingen tjänst.
Ingen marknad? Varenda iPhoneanvändare är en möjlig kund. Och det bara ett sms bort.
Tror det ligger något annat bakom telias vägran. Det är ju ett riktigt skumraskföretag.
Givetvis är det så, det jag menar är att "svensson" troligtvis inte ser någon nytta i tjänsten. De vet inte vad de saknar. Det är detta som gör att det inte går att motivera kostnaden av byte av plattform.
Jag hoppas att jag har fel, men jag gissar på att det är så operatörerna tänker.
Ingen marknad? Varenda iPhoneanvändare är en möjlig kund. Och det bara ett sms bort.
Tror det ligger något annat bakom telias vägran. Det är ju ett riktigt skumraskföretag.
Den enkla anledningen är att Telia inte behöver byta, och därför kommer de inte att göra det. Trist, men så är det med gamla statliga monopol. Hade Iphone stått för en stor majoritet av anslutna telefoner till deras nät hade det varit en annan femma.
Äsch, det här har jag redan via Lync. Behövs ingen dinosaurie-operatör för det.
Hur integrerar Lync i IOS? Är nyfiken.
Den enkla anledningen är att Telia inte behöver byta, och därför kommer de inte att göra det. Trist, men så är det med gamla statliga monopol. Hade Iphone stått för en stor majoritet av anslutna telefoner till deras nät hade det varit en annan femma.
Men det förklarar ju inte de andra operatörernas motvilja.
Tröskeln för att börja använd är verkligen låg. Jag har ett obesvarat "samtal" som ligger och skräpar. Hittar det i voicemailkorgen och hittar massa smarta funktioner för att välja vilket röstmeddelande jag vill lyssna på och spela in nya snabbt och enkelt.
Måste kollas på. Tack för tips!
Men det förklarar ju inte de andra operatörernas motvilja.
Tröskeln för att börja använd är verkligen låg. Jag har ett obesvarat "samtal" som ligger och skräpar. Hittar det i voicemailkorgen och hittar massa smarta funktioner för att välja vilket röstmeddelande jag vill lyssna på och spela in nya snabbt och enkelt.
Det skulle kanske få mej att byta operatör. Jag som inte har haft annat än Televerket/Telia i 40 år... (och mobilt sedan NMT 450).
Men det förklarar ju inte de andra operatörernas motvilja.
Tröskeln för att börja använd är verkligen låg. Jag har ett obesvarat "samtal" som ligger och skräpar. Hittar det i voicemailkorgen och hittar massa smarta funktioner för att välja vilket röstmeddelande jag vill lyssna på och spela in nya snabbt och enkelt.
Så länge Telia inte byter så behöver inte de andra göra det heller, är min gissning.
Om någon operatör skulle införa tjänsten skulle jag byta från Telia samma dag.
Är andra operatörer helt ointresserade av att kunna erbjuda något som Telia inte kan leverera?
Jag har för mig att Tre har stöd för visual voicemail. Jag fattar inte varför inte de andra operatörerna vill ha det. Det är ju mycket smidigare än att behöva ringa upp röstbrevlådan och trycka antal knappar för att lyssna av osv.
Jag har för mig att Tre har stöd för visual voicemail. Jag fattar inte varför inte de andra operatörerna vill ha det. Det är ju mycket smidigare än att behöva ringa upp röstbrevlådan och trycka antal knappar för att lyssna av osv.
Nej, det har de inte.
Jag ligger på Telenor med några månaders mellanrum och frågar efter Visual Voicemail. Får bara till svar att de inte har det för närvarande och att man inte vet om det finns planer på att införa det.
Edit: Och bara för det drog jag iväg en fråga på deras Facebook-sida. Fick standard-svaret "Vi har ingen information om detta just nu, men håll gärna koll efter nyheter på vår hemsida."