Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktivering av push dödade telefonen?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-07-15 00:43

Hej!
Uppgraderat min 2G till OS 3.0. Aktiverade pushstödet enligt iClarifieds guide. När telefonen sedan skulle bootas om så kommer “det silvriga äpplet” fram i ca 20 sek varvid telefonen stängs av. iTunes hittar inte luren. Har någon ett tips på hur/ om det går att fixa detta?

Har kikat här på forumet men har inte hittat nåt kring detta.

• Medlem
  • Askersund
  • 2009-07-15 00:57

En utväg skulle väl vara att sätta luren i DFU-mode och köra en restore via iTunes, även om det här är sista utvägen. Borde väl finnas nåt sätt. Men om du inte orkar leta och vill testa så beskriver jag hur du ska göra.

Stäng först av telefonen och koppla in den i datan.
Starta iTunes.
För att sätta telefonen i DFU-mode:
1. Håll ner Power-knappen i 3 sekunder.
2. Därefter håll ner både Power-knappen och Home-knappen i 10 sekunder. Släpp aldrig Power-knappen.
3. Släpp Power-knappen och fortsätt hålla ner Home-knappen i ca 10-15 sekunder tills telefonen upptäcks av iTunes.

(Förstår inte riktigt vad denna tråd gör i "Upplåsning & jailbreak")

• Medlem
  • International user
  • 2009-07-15 12:12
Ursprungligen av robro:

Hej!
Uppgraderat min 2G till OS 3.0. Aktiverade pushstödet enligt iClarifieds guide. När telefonen sedan skulle bootas om så kommer “det silvriga äpplet” fram i ca 20 sek varvid telefonen stängs av. iTunes hittar inte luren. Har någon ett tips på hur/ om det går att fixa detta?

Har kikat här på forumet men har inte hittat nåt kring detta.

Ett tips är att inte installera pushhacket då det inte fungerar längre.

Ursprungligen av zappee:

Ett tips är att inte installera pushhacket då det inte fungerar längre.

Gör det inte? jag installerade, Push Fix, för ett tagsedan och kontentan är väl att det fungerade ganska dåligt. Ibland funkande det och ibland, oftast, inte. Men att det inte skulle fundera alls har jag aldrig läst om tidigare. Har du någon källa?

• Medlem
  • International user
  • 2009-07-16 20:54
Ursprungligen av Helmot:

Gör det inte? jag installerade, Push Fix, för ett tagsedan och kontentan är väl att det fungerade ganska dåligt. Ibland funkande det och ibland, oftast, inte. Men att det inte skulle fundera alls har jag aldrig läst om tidigare. Har du någon källa?

Apple Blocking Push Notifications on Unlocked iPhones? [Updated] - Mac Rumors

1
Bevaka tråden