Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail notifikation utan att låsa upp iPhone?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Är det någon som har tips på ett bra program som gör att skärmen indikerar nya mail, utan att man behöver skjuta reglaget "lås upp"
Vill att det liksom ploppar upp på skärmen som SMS.

Gärna köpa via iTunes utan att jailbreaka...

Tack på förhand

Martin

Finns inte utan att jailbreaka.

Om du kör med push så får du upp en notifikation (som ett SMS).

Ursprungligen av keptang:

Om du kör med push så får du upp en notifikation (som ett SMS).

Sedan när dyker en notifikation på för Push Mail?

Hej...
Visst kör jag med push - men inte dyker mailen upp som ett "sms"?
Som det är nu måste jag skjuta "lås upp" åt sidan för att se om det kommit nya mail.
Kanske är nån enkel inställning?
Har en 3Gs som jag kör push med exchange...
Skulle vilja ha nåt som bryter igenom den släckta skärmen...så att säga!

Prowl klarar det där. Kräver visserligen att du kör growl på en stationär dator någonstans men du kan få
notifieringar på en låst iPhone. Jag får upp att jag har fått mail
och från vem. Prowl finns i AppStore

om du använder Gmail så är en GPush applikation på gång. Den inväntar bara godkännade av Apple.

Nu skriver jag detta via min iPhone annars så skulle du ha fått länkar men sök på prowl och gpush inom 99.se så borde du hitta några poster om dessa appar

Edit: Drog fram förlängningssladden, satte mig vid standen och startade MBP:n. Kolla in dessa länkar

http://www.99.se/utveckling-foer-mac-iphone/267085-prowl-later-helst-skicka-push-notifications.html

http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=320876271&mt=8

Rekommenderas, fungerar riktigt bra och det är bara din fantasi som begränsar möjligheterna

Senast redigerat 2009-07-15 12:18
  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-15 12:11

I inlägg på belgium-iphone.com nämns att Apple stängt av push till iphones som är upplåsta via jailbreak.. De har koll via sina servrar.

Belgium iPhone Forum - www.belgium-iphone.com • Voir le sujet - Apple bloque le "push" pour les iPhones désimlockés!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-15 12:14
Ursprungligen av jonasolof:

I inlägg på belgium-iphone.com nämns att Apple stängt av push till iphones som är upplåsta via jailbreak.. De har koll via sina servrar.

Belgium iPhone Forum - www.belgium-iphone.com • Voir le sujet - Apple bloque le "push" pour les iPhones désimlockés!

...men dev-team jobbar på en fix.
Twitter / iphone_dev: We have a trial fix for pu ...

1
Bevaka tråden