Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdateringar pågår på 99.se

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Vi håller på att flytta hela 99.se till samma Xserve Quadcore maskin vilket innebär att några sidotjänster som vår mediaserver just nu kan vara otillgänglig tillfälligt. Symptomen är att vissa bilder kanske inte laddas och att digga/dissa kan bete sig lite konstigt.

Jag räknar med att flytten är klar innan 17.00 idag!

Nu har jag uppdaterat 99.se servern med senaste OS X uppdateringarna (krävdes en omstart) och alla våra "bounce domäner" pekar rätt igen.

Exempel: http://www.99mac.se/ och http://www.mac99.se/

Flytten gav ett oväntat fel minst sagt. Vi har nu hittat ett "beroende" som var lite dumt skrivet och nu fixat.

Just nu har vi roligare än på länge - hela hackargänget sitter samlade och fixar lite. Arvid, Belak och jag!

Ursprungligen av Björnström:

Just nu har vi roligare än på länge - hela hackargänget sitter samlade och fixar lite. Arvid, Belak och jag!

Kul att se att de sitter i Coda och kodar på.

• Medlem
  • International user
  • 2009-07-15 17:59

Ser ju onekligen väldigt roligt ut!
Arvid ser väldigt road ut.

Ursprungligen av Konrad:

Ser ju onekligen väldigt roligt ut!
Arvid ser väldigt road ut.

Haha - det är lite saker som strular så vi får lägga ihop våra förmågor för att fixa det helt enkelt. Det är inte så ofta vi får chansen att jobba tillsammans numera så det känns extra kul när vi har chansen!

• Medlem
  • International user
  • 2009-07-15 19:37
Ursprungligen av Björnström:

Haha - det är lite saker som strular så vi får lägga ihop våra förmågor för att fixa det helt enkelt. Det är inte så ofta vi får chansen att jobba tillsammans numera så det känns extra kul när vi har chansen!

Skoja bara.
Klart att det är kul. Och bra för alla att ni lägger ner tid och arbete på detta.

Har haft stora problem på sistone med uppladdning av Web-album från lightrooms inbyggda FTP-funktion. Hoppas det löser sig nu ...

1
Bevaka tråden