Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cydia fungerar ej med iPhone 3gs, HJÄLP

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej har en iphone 3gs som jag har jailbreakat med redsnow 0.8. När jag låste upp telefonen vid ett tidigare tillfälle gjorde jag på det här sättet. Nu går allt som det ska och telefonen blir jailbreakad. När jag startar cydia verkar ngt gå fel. I uppstartfasen uppdaterar cydia sig själv och det verkar bara fungera till viss del. När jag sedan går till manage/trycker på source/edit/add/skriver ultrasn0w.com får jag meddelandet: "Did not find repository.

Gör jag något galet? Jag skulle inte ha rört en fungerande telefon.

Vilken guide följer du för 3Gs?

Hej jag använder mig av iclarifieds guide: iClarified - iPhone - How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using UltraSn0w. How to unlock your iphone 3g, 3gs using ultrasn0w.

Jag har gjort om allt flera gånger, alltså återställt telefonen och jailbreakat för att sedan försöka med Cydia igen.

Nu fungerar telefonen igen och livet leker. Ultrasn0w 0.9 löste alla mina problem. detta är en grym telefon. Mitt råd är köp!

Ursprungligen av magnusadress:

Nu fungerar telefonen igen och livet leker. Ultrasn0w 0.9 löste alla mina problem. detta är en grym telefon. Mitt råd är köp!

Vart köpte du din 3GS?

Jag köpte den via International-orders.com. Jag fick den efter en vecka via Fedex. 32 g varianten landade inklusive transport på 7500 kr. Dyrt men nu har jag den och den var värd varenda krona.

Ursprungligen av magnusadress:

Jag köpte den via International-orders.com. Jag fick den efter en vecka via Fedex. 32 g varianten landade inklusive transport på 7500 kr. Dyrt men nu har jag den och den var värd varenda krona.

Hantera den varsamt, det blir tråkigt om den går sönder.

Magnus, jag ställde några Jailbreakfrågor i en annan tråd, men jag frågar dig direkt: Vad kan du göra med din 3Gs utöver det som Apple erbjuder? Vad är du ute efter med ditt jeilbrejkande som gör dig glad?
Jag tröttnade på min 3G bl.a. eftersom jag inte kunde skicka filer med blåtand samt kunde inte använda telefonen som "usb-hårddisk" och använda nya filer direkt i telefonen utan att gå hem o synka med Itunes.
Jag hade WLAN-app (Data Case) för filhantering som lös hd, men den funkade som sagt enbart via WLAN, ej usb...

Detta är min första iphone - så jag är nybörjare. Anledningen till jailbreakandet har, än så länge, endast varit att kunna låsa upp telefonen. Jag har tidigare haft flera windowsmobiler med på pappret väsentligt bättre prestanda än iphonens. Skillnaden med iphonen har varit användandet. När iphonen ska prata med min bilstereo eller med min dator bara fungerar det. Hittills alltid. När mina tidigare windowsmobiler skulle prata med min dator eller bistereo så fungerade det ibland, men väldigt ofta inte.

Jag svarade väl egentligen inte på mer än en av dina frågor. Månne kommer även jag att upptäcka de begränsningar du skriver om?

Ja, gillar du att enkelt utbyta filer direkt med kompisars telefoner, eller om du vill lägga till nå'nting på resande fot och kunna använda filerna i telefonens original-program (dvs när du inte har tillgång till egen dator) så blir du nog besviken...om nu inte "jailbreak" kan ordna nåt...

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-07-23 18:52

Inlägg raderade.
Inget prat om piratkopiering på forumet.
/Admin

1
Bevaka tråden