Kalla mig vad ni vill men Peter blev jag döpt till.
En kall oktoberdag 1986 såg man först "ljuset" uppe i Gävle. Och nu 23 år senare har jag bott i Göteborg i 4 år.
Här blir jag nog ett tag till kan jag tänka mig.

Hur som haver! När jag fick jobb på reklambyrå blev jag så illa tvungen att börja använda Mac. Som jag var frustrerad de första månaderna... Jag vill ha kontroll över vad som händer. Men efter ett tag började man mjukna till lite och kunde släppa efter och låta datorn göra det den gör, och strunta i hur eller varför.

Nu känns det bra... Efter att ha jobbat i ett halvår köpte jag en iMac åt mor och far, då jag tappat lusten att skruva på deras PC. De var nöjda, och nu ett halvår senare sitter jag här och skriver på min sprojlans, 2 veckor gamla, 15" MacBook Pro.

Kan ju inte säga att jag är annat än nöjd! För 19990 svenska bananer lär man faen försöka vara nöjd, inte sant?

Vi får se hur den står sig sen när jag börjar utsätta den för lite krafttester i 3D-program med mera.

Annars står det en trogen PC där hemma som trånar och går med Quadcore och ramminnen så det räcker och..räcker lite till...

Tja det var väl jag det, om man ser det i ett Apple-perspektiv åtminstone.

I övrigt, Peter, 23, singel, Göteborg, reklam/mediaföretag, skäggig, lång. Fotar en del alkisar från mitt fönster. Ja vad mer... ..lat..nej..Bekväm...

Ta't lugnt där ute i sajberspäjs! Det är alltid roligt tills nån blir av med ett öga...