Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Canon 500D = Rebel T1i?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2009-07-20 14:02

Hej!
Jag har i dagsläget ett gammalt as(Canon 350D) till digital systemkamera... Nu ska jag till hösten åka till New York och tänkte då passa på att köpa en ny kamera. En Canon 500D känns som det naturliga valet. Vad jag förstår så heter 500D "Rebel T1i" i USA. Är det någon som vet skillnaden på en 500D / Rebel T1i eller är det exakt samma. Ska man tänkte på något nät man köper kameror i USA
//Lasse

Det är samma sak, bara namnet som skiljer.

Att tänka på: Passa på att köpa en adapter till laddaren för svenska uttag direkt på plats, du kommer säkert köpa kameran på bhphotovideo, och de har en riktigt smidig adapter för under hundralappen tror jag (en liten plastbit som du sätter på canon-laddarens amerikanska ladd-pinnar så de blir till svenska laddpinnar)

edit: Tänk också på att garantin fungerar precis likadant som om du hade köpt kameran här i sverige, spara kvitton bara!

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-20 21:31
Ursprungligen av Ford Prefect:

edit: Tänk också på att garantin fungerar precis likadant som om du hade köpt kameran här i sverige, spara kvitton bara!

Fel... Canon har bara världsgaranti på sina objektiv. På de digitala kamerahusen har de kontinentgaranti. Alltså...ingen garanti i Sverige.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Fel... Canon har bara världsgaranti på sina objektiv. På de digitala kamerahusen har de kontinentgaranti. Alltså...ingen garanti i Sverige.

Men gah! Jag skrev ju som jag skrev för att det är så. Det var därför jag var TYDLIG med det. Har själv haft inne min kamera jag köpte i USA på garantiärende i sverige, teknikern sa det att jag kunde lika gärna köpt kameran på månen och garantin hade fortfarande gällt. Både på _KAMEROR_ och objektiv.

Garantiärendet gick snabbt och smärtfritt.

Nä inte ens Hasselblad har väll riktig världsgaranti på sina kameror.

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2009-07-21 09:20

Äsch jag som tyckte världsgaratin lät bra! hade varit soft!
BHphotovideo har jag inte hört talas om är det en butikskedja?

Är det någon som vet vad REBEL står för känns som om det är en light verson av T1i eller är det bara för att tuffa till namnet lite

Ursprungligen av speer:

Äsch jag som tyckte världsgaratin lät bra! hade varit soft!
BHphotovideo har jag inte hört talas om är det en butikskedja?

Är det någon som vet vad REBEL står för känns som om det är en light verson av T1i eller är det bara för att tuffa till namnet lite

Läs vad jag skrev igen... Ingen skillnad. Rebel är namnet på deras billigare EOS-kameror. De heter Kiss i Japan...

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2009-07-21 10:00

OK Capeman ingen skillnad alltså! Jag förstod det, jag kanske formulra mig fel, min fråga gällde med namnet REBEL... som alltså är ett familjenamn. Konstigt att vi i Europa inte har liknande familjennamn... men det är väl ett medvetet val från Canon

Det har alltid varit så. EOS här, Rebel i USA, Kiss i Japan. Och det var inte meningen att låta kort i tonen.

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2009-07-21 10:26

hehehe... det är lugnt! EOS såkalrt! av någon anledning så reageradeslog det mig inte att EOS är ju ett familjenamn... EOS låter liksom seriösare än KISS och REBEL...

1
Bevaka tråden