Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pluggar i headset = iPod startar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-07-21 00:23

Nästan varje gång jag stoppar i headsetet så startar iPod-programmet på min iPhone i bakgrunden. Jag vill oftast göra något annat, tex pilla med något musikprogram eller spela, och då är det väldigt irriterande att behöva gå till iPod och stänga ner eländet. Kan jag tvinga iPod att aldrig röra sej eller pilla på någon knapp om inte jag sagt till?

Rädda mej från vansinne.

brukar du dra ur headseten innan du pausar låten du lyssnar på? jag har märkt att det brukar bli som du nämner när jag gör så.

testa pausa låten, dra ut headsetet, minimera ipod och sen tryck i headset. funkar det inte som du vill, så vet jag inte hur man gör.

ha det fint

• Medlem
  • 2009-07-21 09:42

Hej & tack för svar.
Jag använder nästan aldrig iPod, men jag testade ändå med pausning och den tjuvstartade ändå.

Fler ideer?

Den förutsätter väl helt riktigt att du vill pilla med din musik - välja låtar etc när du pluggar i lurarna. Ser ju hellre det än tvärtom som alla andra tillverkare har. Där får man ju sätta i lurarna, starta, välja musik, spela.... Apple tänkte väl att de kan korta processen lite.

• Medlem
  • 2009-07-21 12:27

Jo, men i mitt fall är ju det fel. Det blir lite väl smart för min smak. Tänk om alla apps som använder ljud gick igång så fort jag pluggar i.

Ingen som vet något sätt att slippa den "hjälpen"? Kan man helt stänga av iPod?

1
Bevaka tråden