Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Switch på din-skena

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Orust
  • 2009-07-21 20:54

Hejsan,

Jag har ett litet dilemma med att jag ska sätta upp en nätverkscentral som en elcentral, men då söker jag en patchpanel och switch som kan monteras på din-skena för ca 16 anslutningar. Men jag vet inte vad som skulle kunna att passa för mig.
Har ni på 99.se några tipps?

Tack på förhand
// Marcus

• Medlem
  • Norrköping
  • 2009-07-21 22:05

Jag har personligen lite svårt att tro att den typen av utrustning skulle finnas för DIN-sken (Hatt- eller G-skena). Jag har bara sett patchpaneler för 19" rackmontage. Jag kollade också Electroskandias nätkatalog och den innehöll tyvärr bara 19" grejer.

• Medlem
  • Orust
  • 2009-07-22 01:42

Jo finns gör det allt men det är anpasstat för industriellt användande och är mycket dyrt för det man får.. Men jag hoppas fortfarande att det går att finna:)
men tack för hjälpen

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-22 10:37

Inte 16 portar men har du tittat på Schneider: Schneider Electric Sverige AB - eKatalog

Finns på Elbutiken.se: Elbutik AB - Patchmodul P106/P113

...och så den lilla switchen med det stora priset: Elbutik AB - Lex Com Home Data Switch S101-T

/CM.gbg

• Medlem
  • Orust
  • 2009-07-22 21:03

Okej, jag har nog sett vad jag behöver.
Men jag tror att jag kör på en central från Garo eller Hager som jag sedan utrustar med div tv data och tele saker..

Men jag tackar för hjälpen..

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-22 21:26

Har du hittat någon återförsäljare för Garo? Helst på nätet?

• Medlem
  • Orust
  • 2009-07-27 19:50

nja det via mina grossister som jag köper, annars vet jag inte

1
Bevaka tråden