Jag har en sprillans ny Macbook Pro 15". Jag installerade en ny, större hårddisk (Seagate momentus 7200.4) och allt fungerade perfekt. Använde flyttassistenten + en time machine-backup för att få allt från min iMac till den nya macbooken. Allt fungerade perfekt.
Eftersom jag redan hade ett konto skapat (ville testa datorn lite innan och tänkte att det inte spelar någon roll om jag skapar ett konto som jag sedan tar bort efter återskapad time machine-backup) så kolliderade namnen (inte kortnamnen) mellan mitt nuvarande system och det gamla.
Jag ändrade mitt användarnamn och skapade sedan utifrån tm-backupen.
Sen tog jag bort det första kontot jag skapade på test och allt fungerade bra tills jag fick upp programuppdateraren för Macbook pro-firmware någonting. Följde instruktionerna och stängde av datorn, men sen när den till slut startade upp igen fastnade den på en blinkande mapp.
Nu ser jag inte hårddisken i varken skivverktyg eller startskiva, när jag kör från CD. Även inne i systeminformation får jag fel, hör att hårddisken snurrar igång och den låter inte konstigt, men det står "Ett fel uppstod vid sökning efter Serial-ATA-enheter."
Snälla, snälla hur löser man detta. Behöver verkligen få det fixat snarast