Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vad hände med "sort by size"?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag skulle vilja ha saker och ting organiserade efter storlek i mina finder fönster (alltså så att jag kan klicka i topraden där det står "name", "Date Modified" etc. Det fanns size förut, men inte mer och jag hittar det inte? Nu står det ju naturligtvis inte så på svenska men det är ju skärpta människor på den här siten så...

Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-07-22 17:43

Kringla+J i Finder så kan du klicka i Size.

tack!

men det finns inte i ett "find" fönster. Alltså när jag kör "krigla+F" och har en hög sökresultat kan jag ej få dem i storleksordning. Eller?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-07-27 00:06
Ursprungligen av creability:

men det finns inte i ett "find" fönster. Alltså när jag kör "krigla+F" och har en hög sökresultat kan jag ej få dem i storleksordning. Eller?

Nä det är dåligt att den inte är med i sökfönstret. Kolla in detta program annars:
Download WhatSize for Mac - Helps find out what files are taking up all your HD space. MacUpdate Mac File Management Software Downloads

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-27 00:47

Omnigroup har ett program som heter disksweeper som fixar biffen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-02 11:16

Du kan ställa in så du kan söka efter filer som:
Är en viss storlek, ned till kilobytet.
Är mindre än inmatat värde.
Är större än inmatat värde.
Är inte inmatat värde.

Du måste bara aktivera det valet under pluset ute till höger.

Tillägg: Inser att jag kanske missförstod men låter mitt inlägg vara kvar i alla fall.

1
Bevaka tråden