ja alla mina ikoner upp till höger försvinner ibland när man startar om datorn (Macbook 2,4 unibody från i höstas) hände en gång förut och då fick man starta om en extra gång, sen en annan gång så höll jag på bli galen startade om den hundra ggr typ och dom dök aldrig upp utan de enda som finns till höger där är spotlight sökningen. och varje gång de kommit uppdatering som kräver omstart har man hållt tummarna och det har gått vägen de flesta ggr, imorse när jag startade om den för en gång skull då den inte hittade min externa hdd (PCn hittade den men aldrig macbooken) så tänkte startar om den bara. och då fick jag aldrig upp dessa och precis nu när jag skulle skriva detta inlägg så gjorde jag kanske hundrade omstarten och vips kom dom upp så nu vågar man ju inte starta om brukar normalt sett bara vika ner skärmen (dvs stänger aldrig av datorn) går så snabbat att fälla upp skärmen och sen är datorn igång fit for fight på 2sekunder bara, de gillar vi!!
installerade något som hette macfuse eller något i höstas bara för att få macen kunna läsa HTFS filsystem så kanske har något med det att göra eller vad säger ni? tog bort de i alla fall imorse och startade om men hjälpte inte. Har min externa hdd som HFS+ och sen MacDrive installerat på vista datorn istället.. funkar bättre. Speciellt då xbox360 klarar av FAT32 och HFS+ men lite komiskt att den inte pallar NTFS hehe.. tyvärr så funkar inte HFS+ ihop med min PS3 eller någon som vet om de funkar där? (köpte PS3an på release så det är den första dyra saken).
tack på förhand! alla tips välkomna!
/Philip Nordlander,