Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasigt hörlursjack (inget ljud i lurarna)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Tänkte höra om nån vet om det går att fixa detta problem. Verkar vara hårdvaran som lagt av (har återställt).

Har googlat men folk verkar bara ha problem med att telefonen tror lurarna sitter i när man dragit ur dom (det problemet hade jag med flera gånger innan detta, fixade sig när man pluggade in och ut dom).

Men nu är som skrivet problemet att själva hörlursjacket lagt av, telefonen känner av när man pluggar in lurar (har testat flera olika, och har testat att de lurar jag testat funkar i andra enheter

), men inget ljud skickas ut.

Nån som varit med om detta och har en lösning som inte är allt för dyr?

iPhone 2G OS 3.0 (Jailbreakad och upplåst)

Har du kört en total återställning utan att lägga tillbaka backup? Om inte det funkar så låter det som att det är "kört".

Ursh... ja jag får väll testa det imorgon. Nått speciellt man ska tänka på för att den gamla backupen ska finnas kvar? (så man inte måste fixa allt från början ifall restoren inte löser problemet) Tänkte så man sedan kan restora och få tillbaka den backup jag har nu, utan att den skrivs över. Kanske är lättast att restora på en annan dator.

Jaja, det löser nog inte problemet, ljudet försvann medan jag lyssnade i lurarna, det blev först väldigt svagt så jag rörde lite på kontakten då försvann det helt.

Får väll testa öppna upp den på jobbet eller nått efter semestern. Det räcker inte att blåsa rejält i jacket iaf

Finns det någon firma som kan sånt här i Umeåtrakten? någon som vet?

Senast redigerat 2009-07-24 23:11
  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-25 13:30
Ursprungligen av schteff:

Ursh... ja jag får väll testa det imorgon. Nått speciellt man ska tänka på för att den gamla backupen ska finnas kvar? (så man inte måste fixa allt från början ifall restoren inte löser problemet) Tänkte så man sedan kan restora och få tillbaka den backup jag har nu, utan att den skrivs över. Kanske är lättast att restora på en annan dator.

Jaja, det löser nog inte problemet, ljudet försvann medan jag lyssnade i lurarna, det blev först väldigt svagt så jag rörde lite på kontakten då försvann det helt.

Får väll testa öppna upp den på jobbet eller nått efter semestern. Det räcker inte att blåsa rejält i jacket iaf

Finns det någon firma som kan sånt här i Umeåtrakten? någon som vet?

Om du söker runt här på 99.se så vet jag att det finns en tråd där t.o.m teli kundtjänst har tipsat om en kille som har precis samma fel som du.
Då jag inte är den som har problem orkar jag inte söka upp det.

Ursprungligen av Exstaz:

Om du söker runt här på 99.se så vet jag att det finns en tråd där t.o.m teli kundtjänst har tipsat om en kille som har precis samma fel som du.
Då jag inte är den som har problem orkar jag inte söka upp det.

Har sökt som en galning men hittar bara folk som haft problemet med att telefonen tror lurarna sitter i.

Någon som vet vilken tråd Exstaz snackar om?

Edit: Ljudet funkar somsagt i telefonens högtalare och genom docken, men inte i hörlurarna, även fast telefonen känner att man stoppar i dom. Knappen på lurarna funkar också.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2009-07-25 18:24

Jag hade samma problem,, jag fick beställa en reservdel och plocka isär telefonen och ersätta delen.

iof för 3g men men....

Ursprungligen av Skee^:

Jag hade samma problem,, jag fick beställa en reservdel och plocka isär telefonen och ersätta delen.

iof för 3g men men....

Var beställde du?

Jaja, tack för hjälpen allihop! Ska bli småkul att plocka isär gamlingen om nån vecka

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-07-26 12:45

Får hålla tummarna för att det är där felet sitter då

Men det var inte där felet satt... Har nyss satt i nytt hörlursjack men ingen skillnad mot förut Om det är hårdvarufel är det alltså i "moderkortet" eller nått...:'(

edit: Mer Hjälp?!

Senast redigerat 2009-08-13 15:31
1
Bevaka tråden