Någon som har erfarenhet av ADSL med Telenordia. Vet att de i våras hade problem med att folk inte kunde logga in, men det borde väl vara löst nu?
Anledningen till att det blev Telenordia är att jag har Algonet som "modem-internet-leverantör" och har i stort sätt aldrig haft problem med dem. Telenordia äger som vi alla vet Algonet sedan några år tillbaka. Dessutom så hade jag sedan en lång tid tillbaka anmält intresse hos Telia om en uppkoppling. Av en slump så gick jag in och kollade på deras utbyggnadskarta och såg att Floda var med. Inget meddelande från Telia. Och inte f-n kan man anmäla sig på nytt på deras sida, utan man får i sådant fall snällt ringa dem. I hel-te heller. I min mailbox såg jag att Telenordia skickat ett meddelande om att jag nu kunde få ADSL genom dem (hade anmält mig där också). Där var det bara att anmäla sig "på nytt". No problemas. Om dryga 2 veckor kommer (hoppas, hoppas, hoppas) ett USB-modem på posten och allt klart, bara tuta och köra (vi får väl se;-)
Priset är 369:- i månaden, samma hastighet som Telia men "billigare". Samma anslutningsavgift med samma typ av modem.
En "kul" sak som jag hörde från kompisen var att en av anledningarna till att Telia inte sagt till om att det var klart i Floda (och säker på andra ställen också) var att men då skulle förlora pengar, hur man nu gör det på att folk ansluter sig till deras nät och betalar ett antal hundralappar i månaden?
Floda är förresten en "nöjesmetropol" beläget mellan Göteborg och Alingsås, med dryga 10 000 invånare. Och det är väldigt soligt där ute just nu Dags att gå ut och dricka en liten Bishop´s Finger kanske... gott...