Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ProRes 422 (Proxy) och FCP 7

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Final Cut 7 introducerar möjligheten att redigera med ProRes 422 (Proxy), ProRes 422 (LT), ProRes 4444 samt de gamla ProRes 422 and ProRes 422 (HQ). Det verkar alltså, om man ska tro apples hemsida, som om man kan redigera 1080p (eller högre) material on the fly med en ny macbook pro. Det låter väldigt intressant för mig i ett offline redigerings stadie.
Finns det någon som skulle kunna förklara lite hur det fungerar?

Tusen tack.
Anton

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-02 17:06

Du väljer när du ska logga dina tape att logga dom i "proxy läge" vilket innebär att du redigerar det i lägre upplösning och bitrate. När du sedan är färdig med din redigering så loggar du bara om ditt material men väljer HQ codecen. Vips, du har en färdig redigerad online för utkörning till tape/masterfil.

Inget nytt alls i workflown men läget för prores codecen är ny.

Jag befarade att det var något sånt. Trist att jag inte kan använda log and transfer bara. Tack för upplysningen!

1
Bevaka tråden