Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är du nojjig? Vill du veta hur säker din Mac är..?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

www.securityfocus.com hittar du alla säkerhetsproblem för Mac OS X, andra Unix, Linux och MS-baserade system. Välj Apple i vendor-menyn och swoop har du en kön lista med problem.

Blev smått överraskad att det var så många. Microsoft är inte ensamma...

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-07-25 12:26

När jag valde MacOsX 10.2.6 får jag bara upp en enda säkerhetsrisk, nämligen;

2003-07-15:_
Apple Mac OS X Screen Effects Password Prompt Buffer Overflow Vulnerability

Och det är fixat iom Security Update2003-07-14 så jag antar att det inte finns några alls i dagsläget.

Väljer jag Windows XP Pro SP1 får jag upp 41 (!) fel som inte är åtgärdade. Skillnad!?!

värt att notera är att de flesta i den listan (exkl vissa utav dom qt server/stream orienterade) är fixade.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-25 12:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Marcus Holmer
...en kön lista...

En könlista?
Den kan inte bli lång, det finns ju bara två...

Som sagt med nya uppdateringen inga kända luckor i alla fall...

• Medlem
  • 2003-07-25 13:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
En könlista?
Den kan inte bli lång, det finns ju bara två...

Inte då. Det finns manligt och kvinnligt, samt allt däremellan.

Ups! Skulle naturligtvis vara en skön lista.

Kalle, skillnaden mellan XP och OS X är att du faktiskt bryr dig om att installera alla uppdateringar som Apple släpper. Därför är din lista för OS X betydligt kortare.

Om du hade aktiverat update-funktionen i XP skulle din lista nog inte ha innehållit så många säkerhetsproblem, eller hur?

Fast det är ju klart, att hålla sig a jour med alla säkerhetsuppdaterinagr till windows är ett heltidsjobb

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-07-26 08:29
Citat:

Fast det är ju klart, att hålla sig a jour med alla säkerhetsuppdaterinagr till windows är ett heltidsjobb

XP uppdaterar automatiskt om man vill.Det dyker upp en fråga om man vill installera bara.Smidigt omän ganska irriterande,håller man på med något så har man ingen lust att installera och starta om.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-07-26 13:33
Citat:

Kalle, skillnaden mellan XP och OS X är att du faktiskt bryr dig om att installera alla uppdateringar som Apple släpper. Därför är din lista för OS X betydligt kortare.

Om du hade aktiverat update-funktionen i XP skulle din lista nog inte ha innehållit så många säkerhetsproblem, eller hur?

Jag bara valde senaste versionerna i menyerna, och då blev det 41-1 till WinXP i missad säkerhet. Har ingen win-maskin själv så jag vet inte hur det funkar med uppdateringar där. Antar att SP1 är samma som 10.2.1 typ... Finns det motsvarande säkerhetsuppdateringar på XP så blir säkert siffrorna annorlunda. Men enligt sidan är det 41-1! :D:cool:

1
Bevaka tråden