Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med att ta fram information ur trasig iPhone

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har provat att söka men inte hittat en liknande fråga.

Igår tappade jag min iphone i marken för femtielfte gången, dock sprack glaset totalt denna gång. Jag ville testa att plocka isär telefonen för att ta bort glaset och sedan montera ett nytt.
Visste att det medförde risker men ville chansa, jag köpte nämligen telefonen mycket billigt.

Efter att ha plockat isär hela telefonen och halvt demolerat den längs vägen kom jag på att jag inte lagt in bilderna från den på datorn innan jag börade pyssla. Så jag kopplade i alla sladdar utom de tre små antennsladdarna på baksidan och fick en rusikgt dålig bild som inte svarade på tryck men som visade att simkortet var låst. Jag kopplade ur alla sladdar och satte simkortet i en annan telefon och tog bort simkoden. När jag kopplade ut fick jag ett meddelade i datorn som sade något i stil med att usb-enheten som var ikopplad överskridit sin strömgräns.

När jag kopplade ihop telefonen igen lyckades jag fästa en av de tre antensladdarna. När jag sedan försökte starta den gick det inte. Jag har nu alltså en telefon i småbitar och funderar på om det är värt att skicka den till någon som kan se om de kan få fram de bilder mm som finns på den?

//Henrik

Hej!

Det går förmodligen, men billigt blir det troligen inte. Hör med Ibas. Data Recovery ? Disk Recovery — Ibas Laboratories AB

För att fötydliga:

Jag har alltså en helt isärplockad icke-fungerande iPhone och undrar om man på något sätt kan komma åt all data på den (foton, filmer, kalender etc.)

1
Bevaka tråden