Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backup-program där man kan välja VAD som ska backas upp?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Använder Déjà Vu för backups, men av nån underlöig anledning funkar den inte alltid. Finns det något annat program som kan ta schemalagd backup på specifika filer/mappar? (Alltså: Vill inte använda TimeMachine, om nån undrar).

Retrospect använder jag

Ursprungligen av swwempa:

Retrospect använder jag

Du e lycklig du, som har råd att pynta 129 US Dollar för ett backupprogram.
Jag hade nog nåt billigare alternativ i tankarna.....

Edit: Hittade nåt som kallas CrashPlan. Men avskyr företag som först säger "Ladda ner GRATIS!" sen påpekar att det är 30 dagars test, och slutligen verkar göra allt för att undvika att visa hur mycket programmet egentligen kostar....

ChronoSync. Förvisso inte gratis heller (USD 40), men mycket flexibelt, lätthanterligt och kompetent. Själv har jag flera olika backupper på olika ställen och med olika inriktning, och ChronoSync klarar allihop (helt automatiskt för monterade enheter, med ett par tangenttryckningar till externa enheter som måste monteras först).

SuperDuper är inte så dumt heller, men inte fullt lika konfigurerbart.

CarbonCopyCloner är nog billigast. När jag använde det, kunde det bara göra klon av en hel skiva, men enligt webbplatsen skall den tydligen vara lite mer konfigurabel nu.

1
Bevaka tråden