- fedi-93
- Medlem ●
- Skövde
Jag erbjöd honom 365USD för en en olåst iPhone 2g 8GB med skärmfilm och plastfodral plus att han får stå fär frakten till sverige (Kostar 40USD)
Det låter väl bra?
Ja, om du känner att det är värt det så ska du nog slå till. Dock tror jag det är många som nu försöker bli av med 2G-telefoner som de bunkrat upp med, så det borde gå att pressa ner priset lite till.
Som Marcus säger så bör du vara säker på att den verkligen är "ny" (i obruten förpackning). 2G tillverkas som sagt inte längre.
Ja, om du känner att det är värt det så ska du nog slå till. Dock tror jag det är många som nu försöker bli av med 2G-telefoner som de bunkrat upp med, så det borde gå att pressa ner priset lite till.
Som Marcus säger så bör du vara säker på att den verkligen är "ny" (i obruten förpackning). 2G tillverkas som sagt inte längre.
Jo, säker på det.
Jag erbjöd honom 365USD för en en olåst iPhone 2g 8GB med skärmfilm och plastfodral plus att han får stå fär frakten till sverige (Kostar 40USD)
Det låter väl bra?
Åt helvete, vad ska du med en 2G till?
Köp en begagnad 3G.
Jag förstår inte varför alla snackar illa om iPhone 2G...Jag ser inte så stor skillnad mellan dom. :/
Jag har förresten sänkt priset till 2500, gillar han det så är han välkommen!
Jag förstår inte varför alla snackar illa om iPhone 2G...Jag ser inte så stor skillnad mellan dom. :/
Vi som har haft 2g och många som har bytt upp sig från 3g har verkligen sett att gräset är grönare på andra sidan i detta fall.
Vi snackar inte illa om original iPhonen, vi säger bara att 3G modellen är bättre.
Tänk nu på att det finns alltid risken att du åker på att betala moms (25% påslag=>625:-) när paketet kommer. Du kanske klarar dig men ha det med i beräkningarna och då blir inte affären lika bra
Du hittar å andra sidan motsvarande modeller på blocket för 2000:- så jag rekommenderar verkligen att du funderar en gång till...
Skärmskyddet kan du köpa för 50:- här hemma i Sverige så det är inte värt någonting.
Jag använder inte varken 3G nätet eller GPS...Och gillar förra designen...
Tänk på att hörlursuttaget på första modellen är lite kinkig att få att fungera med andra hörlurar än Apple's på grund av att den är nedsänkt. Det är en bra telefon, men jag tycker som en del andra att du borde köpa en nyare modell med tanke på vad du verkar vara villig att betala.
Tänk på att hörlursuttaget på första modellen är lite kinkig att få att fungera med andra hörlurar än Apple's på grund av att den är nedsänkt. Det är en bra telefon, men jag tycker som en del andra att du borde köpa en nyare modell med tanke på vad du verkar vara villig att betala.
Bra sagt !
Har du kommit på andra tankar nu fedi-93 ?
Jag vet inte... :S En annan anledning till att jag vill köpa en 2G är för att jag har ont om cashen...
Och det där med att man kan få 25% Moms känns ju lite jobbigt, Ska tänka på det lite extra noga...
2.600 för en första generationens iPhone från USA när du kan köpa en 3G 8GB omkring 4.000 från Telia. Ny med garanti...
Jag skulle inte göra det
Jag har också svårt att förstå stressen, jag tror att du är på väg att lura dig själv.
iPhone 3G 8GB för omkring 4000? Länk? Vad jag ser så kostar den 5400:-
Jag vill inte ha något abonnemang på ryggen...
Men vafan, köp den inte! Av egen erfarenhet är det alltid fuffens med sånt här. Så gör dig själv en tjänst. Ta det säkra före det osäkra, och skit i affären. Låter det för bra för att vara sant, JA DÅ ÄR DET FÖRMODLIGEN DET!!
Men men, det är dina pengar. Finns alltid folk som tycker det är kul att kasta pengar i sjön.
Dethär är säljaren, jag tror man kan lita på honom... BRAND NEW 2G 8GB APPLE iPHONE FULLY UNLOCKED OS v3.0 on eBay (end time 06-Aug-09 05:30:59 BST)
Skalet kommer du ändå kasta (du kommer ha problem att träffa sido knapparna och skit) och visst vill du inte köpa en 3GS är det upp till dig men 3GS är verkligen så mycket bättre. Den är vad iPhone skulle varit från början tyvärr.
Utöver 3G så är det ju skillnader med mjukvarukompatibiliteten. 2G kan inte skicka MMS med 3.0, till exempel.
Jag håller med. 2G ÄR snyggaste iPhonen, ingen tvekan. Men den var också den med mest problem. Nästan alla jag känner har haft problem med att touchen slutade funka på vissa delar av skärmen!
Jag har väldigt svårt att motivera mig att köpa en iPhone 3G eller 3GS eftersom jag är så himla nöjd med min 2G. Pressa priset och du har ont om flis, köp en 3G* om du har gott om pengar. Jag har pengarna men ser ändå inte många skäl att byta upp mig.
det som framför allt diskar 2G är just 2G.
Sitter du och pillar med datafunktionerna så kan du INTE ta emot samtal, de hamnar i din röstbrevlåda då. Detta är en brist i SYSTEMET, inte i telefonen....
Så mina fem spänn ligger i att köp en beg 3G här i Sverige, av ngn du kan träffa.
Skärmfilm är bara läjligt, skärmen är ju för fan lika reptålig som en svindyr klocka.
Sluta lägg nycklarna i samma ficka.
Hade min 3G i ett år utan sjkärmskydd, jag jobbar på Volvo.. inte en repa - nånsin.