Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Digital step sequencer (vst)?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något bra midi-plugin som fungerar på samma sätt som en analog step sequencer? Extra fint är det om man kan steppa valfri midi-cc och patcha in lite lfo:er i smeten också. Vst skall det vara så der Cubase blir glad!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-08-05 19:34

Hmmm.. bra fråga..

Kanske denna är bra?
SONICBYTES.COM

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-05 19:35

SonicBytes ERA

Utvecklas inte mer, men bra för det.

EDIT: Äsch, en minut för sent.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-08-05 20:01

He he..

Testar demon nu på min lilla EEE. Skoj sak! Föredrar såklart handfasta rattar men för resande meckande så funkar ju detta utmärkt. Hittar dock inte framåt/bakåt/pingpong-switchen..

Tackar, ser spännande ut! För att bespara mig lite installationsrester på datorn så måste jag fråga, fungerar programmet i Cubase 5 64-bit?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-08-05 20:26

Ingen aning.. funkar kalas på SX3 32bitars iaf.. (Asus EEE 1000HE / XP)

Numerology tycker jag är helt grymt, även om du får köra Rewire istället för VST.
Five12

15 augusti släpper Sugar Bytes en sequencer som verkar vara det du (och jag) söker:
SUGAR BYTES

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-08-05 21:28
Ursprungligen av outshape:

15 augusti släpper Sugar Bytes en sequencer som verkar vara det du (och jag) söker:
SUGAR BYTES

Den ser ju helt galet intressant ut. Jag vet inte om jag är blind, men finns det några prisuppgifter?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-05 22:11
Ursprungligen av outshape:

15 augusti släpper Sugar Bytes en sequencer som verkar vara det du (och jag) söker:
SUGAR BYTES

Visst, den ser intressant ut rent funktionsmässigt, men gränssnittet? Den är ju helt hysteriskt plottrig! När skall alla dessa tillverkare förstå att less is more? Det är bara att titta på Google, Apple osv.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-08-05 21:31

99juro

Numerology ser fint ut, tyvärr bara till osx men jag kan ju köra in demot på macbooken och testa.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-06 09:01

gratis : cc cycler. finns även note cycler tror jag. kräver en midi note on som trigg för att stega framåt.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-08-06 09:08
Ursprungligen av inkinen:

gratis : cc cycler. finns även note cycler tror jag. kräver en midi note on som trigg för att stega framåt.

Oj oj.. verkar ju helt klart intressant.. länk?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-06 10:41
Ursprungligen av saddox:

Oj oj.. verkar ju helt klart intressant.. länk?

ouch..verkar som upphovsmannens sida har försvunnit. ska se om jag kan gräva fram dessa pluggar åt dig när min data är lagad och klar!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-15 20:13

Eloquence är släppt. Och jag fick ett crossgrade-erbjudande eftersom jag har ERA.

Berätta mer om du nappar på erbjudandet!

1
Bevaka tråden