Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3.0.1 - Kan ej avsluta samtal.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-08-06 22:16

Efter att jag uppdaterade min iPhone 3G till version 3.0.1 så har jag haft problem med att kunna avsluta ett samtal. Telefonen reagerar inte alls när man trycker på "Lägg på"-knappen. Jag kan fortfarande gå ut till apparna och välja en annan applikation, men när jag skall gå tillbaka genom att trycka på det gröna fältet i toppen på displayen så händer ingenting. Trots att personen i andra ändan lagt på luren så fortsätter min tid att ticka.
Enda sättet att få stopp på detta är att starta om hela telefonen!
Ibland kan jag inte ens växla mellan Favoriter, Senaste och Knappsats!
Det är bara TelefonAppen som krånglar. Allt annat funkar.

Efter att jag startat om telefonen så funkar det som vanligt ett tag igen, men rätt som det är så är felet tillbaka igen.
Någon som råkat ut för något liknande, eller vet vad man kan göra åt det?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-07 02:00

är den jailbreakad eller helt original?
Jag hade lagt in 3.0 igen och väntat på 3.1 istället. 3.0.1 fixar bara säkerhets luckan för sms hacket. Det är inte många som behöver det om du är en vanlig Svensson.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-08-07 09:09

Den är helt original. Har inte gjort några förändringar på telefonen.
Var kan man hitta 3.0? Den går väl inte att ladda ner via iTunes, antar jag.

Prova först med att återställa telefonen till fabriksinställningar.

Om det inte hjälper så ska du ha 3.0 liggandes någonstans under iTuneskatalogen men det varierar mellan Windows och OsX. Jag sitter dessutom på jobbet så jag kan inte leta själv;)

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-08-07 13:28

Testa också att trycka på wake/sleep-knappen, den avslutar också samtal när du inte har headset eller högtalare inkopplat

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-07 14:05
Ursprungligen av Sajmoon:

Testa också att trycka på wake/sleep-knappen, den avslutar också samtal när du inte har headset eller högtalare inkopplat

wake/sleep? Menar du powerknappen?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-08-08 17:30
Ursprungligen av Exstaz:

wake/sleep? Menar du powerknappen?

Precis.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-08-15 23:00

Tack för tipset med wake/sleepknappen. Det funkade bra att nödavsluta samtal på det sättet.
Men det är väldigt irriterande när knappsatsen lägger av vid samtal. Speciellt om man ringer telefonbanken eller skall lyssna av meddelanden. Folk tittar konstigt på en när man står och knackar som en galning på displayen och svär för att telefonen inte reagerar.
Att ha en telefon helt utan knappsats är inte bara fördelar.
Hoppas att version 3.1 kommer snart med en buggfix.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-08-16 22:52

Ja, att avsluta samtal med wake/sleep-knappen är något jag ofta gör, klickar på den och så glider den ned i fickan! Praktiskt!

1
Bevaka tråden